اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

طرح‌های تحت تملک بانک‌ها به سرمایه‌گذاران جدید واگذار می‌شود/ نقش کم‌رنگ بانک‌های خصوصی در توسعه استان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با انتقاد از نقش کمرنگ بانک‌های خصوصی در پیشبرد اهداف خصوصی از پیشنهاد واگذاری طرح‌های تحت تملک بانک‌ها به سرمایه‌گذاران جدید در سطح ملی خبر داد.

طرح‌های تحت تملک بانک‌ها به سرمایه‌گذاران جدید واگذار می‌شود/ نقش کم‌رنگ بانک‌های خصوصی در توسعه استان

آرش فرزام صفت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۲۱ جلسه اصلی و ۶۰ جلسه فرعی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان تشکیل‌شده، اظهار کرد: تشکیل جلسات به‌صورت منظم هر دو هفته یک‌بار به ریاست استاندار و هر دو هفته در ماه نیز در شهرستان‌ها به ریاست معاون اقتصادی استاندار تشکیل می‌شود.

وی سهم استان از محل تسهیلات رونق تولید در سال ۹۸ را یک هزار و 100 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: استان برای اطمینان از جذب آن‌، یک هزار و 200 میلیارد تومان هدف‌گذاری کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه تا امروز بالغ‌بر ۶۵۰ میلیارد تومان از این تسهیلات توسط بانک‌های عامل معادل 54 درصد سهم تعیین‌شده، پرداخت‌شده، گفت: این تسهیلات در بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و واحد‌های صنفی تولیدی بوده است.

فرزام صفت در پاسخ به اینکه معیارهای لازم برای پرداخت تسهیلات به واحدها چه بوده، خاطرنشان کرد: معیار ارائه تسهیلات در بخش طرح‌های نیمه‌تمام، پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و در بخش نوسازی و بهسازی ماشین‌آلات، وجود طرح توجیهی در واحد برای نوسازی خطوط تولید و در بخش سرمایه در گردش داشتن پروانه بهره‌برداری است.

وی همچنین با اشاره به شروط لازم در واگذاری تسهیلات رونق تولید افزود: طرح‌های یادشده باید دارای توجیه فنی، مالی و اقتصادی ازنظر بانک باشند و بتوانند علاوه بر تولید، بازار فروش محصول یا خدمات خود را فراهم کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان با بیان اینکه همراهی بانک‌ها درمجموع مطلوب است گرچه در بین بانک‌ها ازنظر عملکرد ضعف‌هایی وجود دارد، تصریح کرد: گرچه در بانک‌های خصوصی استان به‌اندازه بانک‌های دولتی همراهی برای تخصیص منابع در استان وجود ندارد و تعدادی از این بانک‌ها علی‌رغم فعالیت در استان و جذب منابع از سپرده‌گذاران استانی، در پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان نقش بسیار کمرنگی را دارند که در صورت لزوم و در صورت ادامه این روند ناگزیر به معرفی آن‌ها به مردم خواهیم بود.

فرزام صفت با اشاره به اتخاذ تصمیمات قاطع و لازم‌الاجرا در کمیته تسهیلات و رفع موانع تولید گفت: در کارگروه تسهیلات و رفع موانع تولید در خصوص مواردی که احیاناً بانک‌ها همراهی لازم را ندارند تصمیمات مقتضی اخذ می‌شود و این تصمیمات به‌موجب قانون لازم‌الاجراست.

وی از واگذاری طرح‌های تملکی بانک‌ها به سرمایه‌گذاران جدید خبر داد و بیان کرد: بخشی از پیشنهادها برای تسهیل شرایط واگذاری طرح‌های تحت تملک بانک‌ها به سرمایه‌گذاران قبلی با سرمایه‌گذاران جدید در سطح ملی مطرح‌شده و تلاش بر این است از ظرفیت‌های ملی برای حل مشکل واحد‌های استانی استفاده کنیم.

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول