اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان شمالی

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد

تغییر ماهیت تیپ 130 پیاده شهید دلجویان خراسان شمالی به تیپ متحرک هجومی / نیروی زمینی در بالاترین سطح آمادگی دفاعی قرار دارد

در سفر فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بجنورد تیپ 130 پیاده شهید دلجویان خراسان شمالی به تیپ متحرک هجومی تغییر ماهیت یافت.

 تغییر ماهیت تیپ 130 پیاده شهید دلجویان خراسان شمالی به تیپ متحرک هجومی / نیروی زمینی در بالاترین سطح آمادگی دفاعی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد صبح امروز هم‌زمان با سفر فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خراسان شمالی تیپ 130 شهید دلجویان این استان که پیش‌ازاین در گروه تیپ پیاده تقسیم‌بندی می‌شد به تیپ متحرک هجومی تغییر ماهیت پیدا کرد و بیست و دومین تیپ متحرک هجومی کشور لقب گرفت.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری دیدار با کارکنان نیروی زمینی و بررسی مشکلات آن‌ها را نیز جز برنامه‌های سفر خود به خراسان شمالی برشمرد و افزود: نیروهای مسلح کشور درمجموع درنهایت توانمندی و آمادگی به سر می‌برند و با رهبری‌های داهیانه و پیامبرگونه مقام معظم رهبری هیچ خطری کشور را تهدید نمی‌کند البته این موجب نمی‌شود که ما در آمادگی کافی نباشیم لذا نیروهای مسلح همیشه آماده‌ ‌خدمت و دفاع از کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از پایه‌های اصلی قدرت نیروی زمینی، تیپ 130 متحرک هجومی است ادامه داد: تیپ‌های متحرک هجومی تیپ‌هایی هستند که بنا به اوامر فرمانده کل قوا به وجود آمده‌اند و به این خاطر است که یگان‌ها بتوانند در محیط جنگ‌های آینده که چابکی، تحرک و پادررکابی بیشتری نیاز دارد آمادگی کافی را داشته باشند.

حیدری در ادامه بیان کرد: در حال حاضر در سطح نیروی زمینی 21 تیپ ارتش به‌منظور ارتقای آمادگی نیروها و مقابله بهتر با هر تهدیدی به تیپ متحرک هجومی ارتقا پیداکرده‌اند.

وی در خصوص ارتقای سطح معنوی نیروها بیان داشت: ارتش ما یک ارگان اسلامی است و قطعاً برای ارتقا سطح معنوی و بصیرت نیروهای ارتش برنامه‌های مستمری در نظر گرفته و اجرا می‌شود و مسئولیت این کار با سازمان عقیدتی سیاسی است، همچنین در روند جذب نیروی جدید عملکرد ارتش کمی متفاوت خواهد بود و نیروها از بین جوانان مستعد که شایستگی ورود به ارتش را دارند برگزیده و به ارتش دعوت می‌شوند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در رابطه با امکانات و تجهیزات یگان‌های متحرک هجومی گفت: یگان‌های متحرک هجومی نیازمند تجهیزات و تسهیلاتی هستند که بتوان قدرت تحرک و قدرت تهاجم یگان را ارتقا داد لذا ما تقریباً بخش اعظمی از تجهیزاتی که یگان‌های ما در حال حاضر دارند را از دستور کار خارج می‌کنیم و در آینده نزدیک تجهیزات ویژه را جایگزین می‌کنیم.

وی در خصوص جزئیات تجهیزات گفت: تجهیزاتی در کلاس‌های ضد زره و تجهیزاتی که قدرت تهاجمی یگان را بالا ببرد و مخصوصاً در بعد سوار زرهی، ضد زرهی، هوشمند کردن توپخانه‌ها و بعد دقیق‌مندتر کردن انواع راکداندازهایی که نیروی زمینی دارد که در این زمینه‌ها فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و به‌زودی این تجهیزات به تیپ 130 متحرک هجومی اختصاص پیدا می‌کند تا بتوانند با این تجهیزات تمرینات خود را انجام دهند.

حیدری بابیان اینکه در خراسان شمالی قصد داریم پادگان را بیرون از شهر بسازیم افزود: بخشی از این پادگان را ‌ساختیم و تقریباً بخشی از یگان‌های ما در پادگان جدید مستقر هستند منتها چنانچه مسئولین محترم استان همراهی خوب‌تری داشته باشند ما به‌سرعت کل مجموعه را که اکنون در داخل شهر است به پادگان جدید منتقل می‌کنیم و این موضوع یک هماهنگی منسجم را از سمت مسئولین استانی می‌طلبد.

وی بابیان اینکه در تمام مراکز استان‌ها مراکز عضو یابی راه‌اندازی شده است و در بجنورد هم افتتاح‌شده بیان کرد: در این مراکز انتخاب اصلح از بین جوانان مستعد ورود به ارتش انجام می‌شود و این به‌منظور کیفی کردن کارکنان نیروی زمینی است و سهمیه‌هایی هم که هرسال برای یگان‌ها در نظر گرفته‌شده مشخص است.

وی در پایان در خصوص سنوات بازنشستگی نیروهای مسلح گفت: ارتش به‌منظور استفاده از تجارب نیروها در صورت تمایل خود افراد، می‌توان بیش از 30 سال در خدمت بود و اگر مایل نبودند در موعد مقرر می‌توانند از خدمت مرخص شوند.

گفتنی است امیر سرتیپ حیدری در سفری یک‌روزه به بازدید از مراکز اقامتی و پادگان‌های نیروی زمینی بجنورد می‌پردازد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول