اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش سوریه: با خروج تروریستها از شمال حمص و جنوب حماه بیش از هزار کیلومتر مربع آزاد شد

ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه تأکید کرد که با انتقال تروریستها از حمص و حماه به شمال این کشور، مجددا امنیت در 65 شهرک و روستا برقرار شد.

ارتش سوریه: با خروج تروریستها از شمال حمص و جنوب حماه بیش از هزار کیلومتر مربع آزاد شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ستاد کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه امروز چهارشنبه بیانیه ای را در خصوص خروج تروریستها از شمال حمص و جنوب حماه منتشر کرد.

ستاد کل ارتش سوریه تأکید کرد که نیروهای مسلح این کشور به همراه همپیمانان خود هزار و 200 کیلومتر مربع از ریفهای حمص و حماه را پاکسازی کردند.

ارتش سوریه تأکید کرد که پس از خروج تروریستها، امنیت به 65 شهرک و روستا بازگشت؛ مناطقی که در اشغال تروریستها قرار داشت و مجبور شدند پس از تحویل سلاح سنگین و نیمه سنگین خود این منطقه را ترک کنند.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از ارتش سوریه گزارش داد که پاکسازی ریف شمالی حمص و ریف جنوبی حماه دستاوردی است که اهمیتش در ریشه کن شدن تروریسم مسلح از این منطقه مهم جغرافیایی در مرکز سوریه متبلور میشود؛ منطقه ای که به منزله شریانهای استانهای مجاور و سایر استانهای سوریه است.

ارتش سوریه خاطر نشان کرد که با خروج تروریستها، سدهای «الرستن و الحوله» آزاد شده و دگر هیچ تهدیدی از سوی تروریستها متوجه سازه‌های حساس و راهبردی نیست.

ستاد کل ارتش سوریه در پایان بر عزم و پافشاری خود برای ادامه انجام وظایف ملی خود در دفاع از امنیت سوریه و شهروندان این کشور و تعقیب سایر گروههای تروریستی تأکید کرد.

در همین راستا، خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که امروز نهمین کاروان از تروریستهای خارج شده از شمال حمص وارد مناطق اسکان موقت در استان ادلب و غرب استان حلب شد.

این کاروان شامل 6 هزار و 800 تروریست و خانواده هایشان بوده اند. در مجموع با احتساب این کاروان، طی 10 روز اجرای توافق، 30 هزار تروریست از شمال حمص و جنوب حماه خارج شدند.

در دوم ماه می جاری بود که تروریستها پس از مذاکرات طولانی با فرماندهان روس، توافق خروج از این مناطق را پذیرفتند.

بر اساس این توافق، تروریستها باید سلاح سنگین و نیمه سنگین خود را تحویل میدادند و کسانی که تمایل داشتند در این مناطق بمانند، به وضعیتشان رسیدگی میشد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول