اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

افخمی در گفت‌وگو با فارس:

شرایط مالی اجازه نداد ادامه «پرستاران» ساخته شود

کارگردان سریال «پرستاران» گفت: این روزها دیگر تلویزیون با کارگردان‌های قدیمی کار نمی‌کند و ترجیح می‌دهد تا نیروهای جدیدی را جایگزین نیروهای قدیمی کند.

شرایط مالی اجازه نداد ادامه «پرستاران» ساخته شود

«علیرضا افخمی» کارگردان تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، درباره اینکه چرا مدتی است در تلویزیون حضور ندارد گفت: این روزها دیگر تلویزیون با کارگردان‌های قدیمی کار نمی‌کند و ترجیح می‌دهد تا نیروهای جدیدی را جایگزین نیروهای قدیمی کند.

وی ادامه داد: معتقدم تلویزیون می‌بایست این نیروهای جدید را هم در حوزه مدیریت و هم در حوزه فیلمسازی به تدریج و در کنار نیروهای با تجربه و قدیمی وارد این رسانه می‌کرد تا از هم‌جواری آنها تجربه‌های لازم را کسب کرده و آنها را برای کارگردانی و تهیه‌کنندگی تربیت کنند، اما این روند به درستی شکل نگرفته است.

کارگردان سریال «او یک فرشته بود» در ادامه بیان داشت: الان شرایط طوری شده که به طور ناگهانی افرادی که هیچگونه سابقه و تجربه کافی در این زمینه‌ها ندارد وارد سازمان شده و در مقام مدیر هنری،‌ تهیه کننده و حتی کارگردان قرار می‌گیرند و ظاهرا هم نمی‌شود کاری کرد. متاسفانه وضعیت تلویزیون مثل کلاف سردرگمی است که پیدا کردن راه حل تقریبا برایش غیرممکن است و یکی از جنبه‌هایی که باعث ایجاد چنین مواردی شده فقدان بودجه است.

این کارگردان با اشاره به عدم بودجه کافی در تلویزیون گفت: آنچه که مدیران تلویزیون می‌گویند این است که بودجه کافی حداقل برای حوزه نمایش نداریم. ممکن است تلویزیون پول‌های زیادی در صندوق داشته باشد، اما صرف حقوق کارمندان می‌شود. در چنین شرایطی مدیران هم مجبورند کسری بودجه را با راه‌هایی مثل آوردن تهیه کننده پولدار حل کنند  و با این شرایط کنار می‌آیند که نتیجه‌های این برنامه‌ها را می‌بینید.

وی درباره ساخت ادامه سریال «پرستاران» نیز عنوان داشت: همان زمان که سری اول «پرستاران» تولید و پخش شد، هنگام تسویه حساب با تلویزیون به مشکل خوردیم. ناگفته نماند که آقای وزیر بهداشت تمایل بسیاری برای ساخت این مجموعه تلویزیونی داشتند. اما زمانی‌که سریال به پایان رسید و موقع تسویه حساب شد به ما گفتند می‌خواهیم از برآورد مصوب اولیه کم کنیم و این خلاف معمول بود. تا آن زمان معمولا آخر سریال و موقع تسویه حساب مبلغی را هم اضافه می‌کردند و این بار برعکس شده بود و این مورد فقط درباره پرستاران نبود و تا آن زمان چندین بار هم تکرار شده بود.

افخمی در پایان صحبت‌های خود نیز بیان داشت: افرادی در اتاق فکر کارشناسی برنامه‌ها حضور دارند که اصلا درک کارشناسی و استدلال هنری ندارند. و چرخه این موارد باعث شده تا من مدتی با تلویزیون همکاری نداشته باشم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول