اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش 50 برابری قیمت سیم کارت در تاجیکستان

برخی شرکت‌های تلفن همراه تاجیکستان با ارسال پیامک به مشترکان خوداز افزایش قابل توجه قیمت و ثبت نام مجدد سیم کارت ها در این کشور خبر دادند.

افزایش 50 برابری قیمت سیم کارت در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، برخی شرکت‌های تلفن همراه تاجیکستان با ارسال پیامک به مشترکان خود از افزایش قیمت هر عدد سیم کارت و ثبت نام آن از یک سپتامبر سال جاری خبر دادند.

به این ترتیب، قیمت هر عدد سیم کارت در تاجیکستان و ثبت نام مجدد آن از اول ماه سپتامبر 250 سامانی (معادل 26) دلار خواهد شد.

هم اکنون مشتریان برخی شرکت های تلفن همراه تاجیکستان که بیش از 2 عدد سیم کارت در دست دارند پیامک‌های را با چنین مضمون دریافت کرده‌اند.

اگرچه مشترکان سیم کارت های تلفن همراه از طریق شبکه های اجتماعی با چنین تصمیم مقامات و شرکتهای تلفن همراه مخالفت کرده‌اند اما مقامات مربوطه این کشور این اقدام را ضروری و با اهداف امنیتی مرتبط می‌دانند.

«غفور ارکایف» رئیس انجمن اپراتورهای تلفن همراه تاجیکستان با حمایت از این تصمیم معتقد است که اجرای آن باعث تقویت جایگاه سیم کارت ها در تاجیکستان خواهد شد.

وی افزود: ذهنیت مردم ما چنین است که سیم کارت را با ارزش پائین خریداری کنند، مدتی از آن استفاده برده و سپس دور اندازند، اما بعد از افزایش قیمت آن چنین روندی از بین خواهد رفت.

ارکایف اضافه کرد: تصمیم در این خصوص با هدف امنیتی گرفته شده و خدمات ضد انحصاری تاجیکستان از آن حمایت کرد، پس ما نیز از این تصمیم پشتیبانی می‌کنیم.

«دوران ولی اف» کارشناس اقتصادی تاجیک به نوبه خود افزایش قیمت سیم کارت در تاجیکستان را یک گام اشتباهی عنوان کرد و افزود: این اقدام یک اشتباه بزرگ است که نه تنها بر وضعیت بازار ارتباطات تاجیکستان بلکه در مجموع در اقتصاد و رفاه مردم کشور تاثیر منفی می گذارد.

وی گفت: این تصمیم هیچ ربطی با مسائل امنیتی ندارد و علاوه بر این نقض کننده اعلامیه حقوق و آزادی های اساسی سازمان امنیت و همکاری اروپا می‌باشد که از سوی تاجیکستان به امضا رسیده است.

فعلا قیمت هر یک سیم کارت در تاجیکستان 5 سامانی (معادل 53 سنت) می باشد و از یک سپتامبر قیمت و ثبت نام مجدد آن تا 250 سامانی (26 دلار) افزایش می یابد.

در حال حاضر چهار شرکت تلفن همراه از جمله «بابیلان»، «تی سل»، «میگافون» و «بیلاین» در قلمرو تاجیکستان فعالیت می کنند و مشترکان فعال این چهار شرکت موبایلی 4.1 میلیون نفر را تشکیل می‌دهند.

این اقدام با ابتکار نهادهای انتظامی تاجیکستان و با هدف تامین امنیت در سراسر کشور صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول