اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فیگارو: حوادث بصره در راستای منافع غرب نیست

یک روزنامه فرانسوی نوشت که ناآرامی‌های اخیر در شهر بصره علاوه بر اینکه عاملی منفی برای نخست‌وزیر عراق محسوب می‌شود، در راستای منافع غرب هم نخواهد بود.

فیگارو: حوادث بصره در راستای منافع غرب نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه فرانسوی فیگارو درباره ناآرامی‌های اخیر در بصره واقع در عراق نوشت که «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر این کشور احتمالا قربانی اصلی ناآرامی‌ها در بصره است.

این روزنامه فرانسوی نوشت که در بصره جمعیت زیادی از شیعیان زندگی می‌کنند در این شهر انتقادها از اقدامات دولت از دیگر نقاط عراق هم بیشتر است. حال با گذشت 5 روز از خشونت در این شهر بزرگ نفتی واقع در جنوب عراق که به کشته شدن 12 نفر منجر شد، به نظر می‌رسد که  این شهر در حال بهبود زخم‌هایی است که بر پیکرش وارد شده است. در این راستا العبادی به بصره رفت. وی احتمالا قربانی اصلی سقوط اقتصادی در بصره است که البته چنین واقعه‌ای به نفع غرب نیست.

العبادی دیروز (دوشنبه) در پی تشدید بحران بصره که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، موجب انزوای سیاسی او و از بین رفتن شانسش برای تصدی مجدد پست نخست‌وزیری شده، در رأس یک هیأت عالیرتبه وزارتی، عازم این استان شد. به ویژه که تقریبا کلیه گروه‌های سیاسی عراق خواستار استعفای او از قدرت و عدم نامزدی مجدد برای نخست‌وزیری هستند.

مردم بصره از روز چهارشنبه گذشته در اعتراض به تامین نشدن خدمات عمومی از جانب دولت حیدرالعبادی در بصره دست به راهپیمایی و اعتراضات زدند. با این حال عناصر نفوذی مورد حمایت دستگاههای اطلاعاتی آمریکا و عربستان با استفاده از این موج تلاش کردند با آتش زدن برخی اماکن از جمله کنسولگری ایران آن را به اعتراض مردم بصره علیه ایران تبدیل کنند. 

تعدادی از معترضان در این میان ساختمان کنسولگری ایران در این استان را به آتش کشیدند. العبادی در بصره بار دیگر اعلام کرد که حمله به کنسولگری‌ها و هیأت‌های دیپلماتیک محکوم است.

انتهای‌پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول