اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

وقتی دولت آلمان بدون نظر سفیر آمریکا اجازه ندارد عادی ترین تشریفات دیپلماتیک را انجام دهد

برخلاف اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها، پیام تبریک فرانک والتر اشتاینمایر رئیس جمهو‌ر آلمان به مناسبت روز ملی جمهوری اسلامی ایران خطاب به روحانی در روزهای گذشته واصل شده است.

وقتی دولت آلمان بدون نظر سفیر آمریکا اجازه ندارد عادی ترین تشریفات دیپلماتیک را انجام دهد

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در حالی که برخی رسانه ها از عدم قصد رئیس جمهور آلمان برای ارسال پیام تبریک به مناسبت روز ملی جمهوری اسلامی ایران ( ۲۲ بهمن ) در سال جاری خبر داده اند، شنیده های خبرنگار فارس  حاکی از آن است پیام تبریک کتبی «فرانک والتر اشتاینمایر» خطاب به حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در روزهای گذشته واصل شده است.

رئیس جمهور آلمان در بخشی از پیام مذکور ضمن تبریک روز ملی جمهوری اسلامی ایران، برای رئیس جمهور و مردم ایران آرزوی صحت و سلامت کرد و آلمان را "شریک صادق و جدی ایران" خوانده بود. 

به نظر می رسد فشار سفیر آمریکا به دولت آلمان به عنوان یک کشور مهم در اروپا عامل اصلی انتشار خبر عدم تبریک روز ملی ایران توسط رئیس جمهور این کشور باشد که در این صورت باید به حال دولت آلمان تاسف خورد که حتی اجازه ندارد بدون نظر سفیر یک کشور دیگر، عادی ترین تشریفات دیپلماتیک در مناسبات خود با یک کشور مستقل دیگر را که با آن روابط تاریخی و حسنه داشته به جا آورد و اعلام کند قصد تبریک روز ملی آنها را ندارد!

براساس این گزارش، پیروی اروپا از سیاست های قلدرمابانه رژیم آمریکا روز به روز جایگاه شکننده اروپا در معادلات جهانی را ضعیف تر کرده و عزت ملت های ریشه دار اروپایی نیز لگدمال امیال بیگانگان بی ریشه خواهد شد.

به گزارش فارس، برخی رسانه‌های آلمانی و صهیونیستی پیش از این گزارش داده بودند که «فرانک والتر اشتاین‌مایر» رئیس‌جمهور آلمان به فشارهای آمریکا درباره عدم حضور در مراسم به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران و تاسیس جمهوری اسلامی تن داده است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پُست»، بعد از انتقادات سفیر آمریکا در آلمان رئیس‌جمهور این کشور اروپایی در اقدامی که خلاف عرف دیپلماتیک رایج در دولت فدرال آلمان محسوب می‌شود، به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به مقام‌های جمهوری اسلامی پیام تبریک صادر نمی‌کند.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول