اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

انتخابات 2 اسفند باید فتح مجلس توسط مردم باشد

نماینده ملایر در مجلس با تاکید بر اینکه مجلس تراز انقلاب باید مجلسی ضابطه‌مند و انقلابی بوده و در تصویب قوانین و نظارت بر آن زبانزد باشد، گفت: انتخابات 2 اسفند باید فتح مجلس توسط مردم باشد.

انتخابات 2 اسفند باید فتح مجلس توسط مردم باشد

حجت‌الاسلام احد آزادی خواه نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به انتخابات دوم اسفندماه اظهار داشت: انتخابات نماد جمهوریت و مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است. ضمن اینکه نماد آزادی و حقی است که مردم با انقلاب اسلامی بدست آوردند.

وی افزود: حق آزادی قبل از انقلاب برای مردم ایران وجود نداشتند چرا که رژیم‌های گذشته و شاهنشاهی و موروثی استبدادی آنرا از مردم سلب کرده بودند. 

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: انقلاب اسلامی به مردم ایران حق انتخاب و مشارکت داد.

آزادی خواه اظهار داشت: در انتخابات دوم اسفند مردم باید با انتخاب دقیق‌ نامزدهایشان به میدان آمده و وظیفه شرعی خود اعم از حضور حداکثری در عرصه انتخابات و انتخاب فرد اصلح را عملیاتی کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتخاب نامزدهای اصلح برای مجلس می‌توانند آینده کشور را حداقل برای چهار سال رقم بزنند و باید با رای خود دست نفوذی‌ها و سوءاستفاد‌کنندگان و افرادی که تا نگاه‌شان به یک موقعیت می‌افتد و مردم را فراموش می‌کنند و اهل زد و بند سیاسی و زد و بند اقتصادی هستند را کوتاه بکنند. 

نماینده مردم ملایر با تاکید بر اینکه مجلس تراز انقلاب باید مجلسی ضابطه‌مند و انقلابی باشد گفت: انتخابات 2 اسفند یعنی فتح مجلس توسط مردم لذا باید تبدیل بخ فتح‌الفتوح شود.

وی اظهار داشت: اگر مردم واقعاً بیایند مشارکت حداکثری کنند و انتخاب اصلح داشته باشند در این صورت است که می‌توانند از آن مجلسی که خودشان فتحش کرده‌اند انتظار بهترین‌ها را داشته باشند.

آزادی خواه درباره اینکه کاندیداهای نمایندگی مجلس باید چه ویژگی و شاخصه‌هایی داشته باشند تا مجلسی مقتدر و کارآمد تشکیل شود، اظهار داشت:‌ نماینده باید ولایت‌مدار باشد و خود را وکیل ملت بداند نه اینکه وکیل‌الدوله باشند. 

وی تاکید کرد که نماینده‌ای که اصل مترقی ولایت فقیه را با گوشت و پوست وخونش درک نکرده باشد نمی‌تواند از منافع جهان اسلام دفاع کند. 

نماینده مردم ملایر اظهار داشت: نماینده‌ای که ساده زیست و پاکدامن باشد قطعا درد مردم را هم متوجه خواهد شد. 

وی گفت: مجلس تراز انقلاب اسلامی زمانی شکل می‌گیرد که وکلای ملت به وظایف ذاتی خودشان یعنی اصل قانون‌گذاری و اصل نظارت بر حسن اجرای قانون اهتمام جدی داشته باشند و در این زمینه کوتاهی نکنند. 

آزادی خواه همچنین در مورد شفافیت عملکرد نمایندگان گفت: نمایندگان مجلس باید شرایطی را بوجود آورند که مردم بتوانند هر لحظه از هر زوایه که خواستند عملکرد وکیل خود را مشاهده کرده و قضاوت کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول