اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

استاندار تهران: خوشبختانه فضای رقابتی در انتخابات تهران وجود دارد

محسنی بندپی با بیان اینکه ١٤٥٣ داوطلب انتخابات مجلس از حوزه تهران تایید صلاحیت شده‌اند، گفت: خوشبختانه در حال حاضر در شهر تهران فضای رقابتی وجود دارد.

استاندار تهران: خوشبختانه فضای رقابتی در انتخابات تهران وجود دارد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران عصر امروز (پنحجشنبه 24 بهمن ماه) در نشست ستاد انتخابات استان تهران با تبریک ایام الله دهه فجر و تسلیت اربعین شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار داشت: ما دو وظیفه ذاتی داریم؛ یکی تامین سلامت انتخابات و دیگری تامین امنیت انتخابات لذا تمام تلاش ما این است که براساس قانون و دستورالعمل‌ها عمل کنیم تا انتخابات از یک سلامتی برخوردار شود و به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: "رای مردم حق‌الناس است" عمل شود.

وی ادامه داد: در زمینه تامین امنیت انتخابات نیز وظیفه داریم این اطمینان را ایجاد کنیم تا مردم بتوانند پای صندوق‌های رای آمده و آزادانه و بدون هیچ فشاری رای خود را به صندوق بیندازند.

استاندار تهران همچنین تاکید کرد: ما در ستاد انتخابات دو وظیفه ملی هم داریم و باید به افزایش مشارکت مردم و ایجاد فضای رقابتی کمک کنیم. البته یکی از ابزارهای افزایش مشارکت، رقابتی کردن انتخابات است که خوشبختانه در حال حاضر در شهر تهران فضای رقابتی وجود دارد.

استاندار تهران در توضیح این مطلب افزود: در حال حاضر 1453 نفر از کاندیداهایی شهر تهران تایید صلاحیت شدند و به ازای هر کرسی نمایندگی مردم تهران در مجلس ٤٥ کاندیدا وجود دارد که این می‌تواند به رقابتی شدن فضای انتخابات کمک کند. همچنین در کل کشور به ازای هر کرسی نمایندگی مجلس 25 کاندیدا به رقابت می‌پردازند.

محسنی‌ بندپی با بیان اینکه مشارکت نماد قدرت یک کشور در بعد سیاست داخلی و سیاست خارجی است،‌ گفت: مشارکت در انتخابات در بعد سیاست داخلی می‌تواند امنیت، آرامش،‌ وحدت، انسجام ملی مشارکت بالا را به ارمغان بیاورد و در بعد سیاست خارجی، افزایش مشارکت می‌تواند قدرت و عظمت  یک نظام و ملت را به نمایش بگذارد چرا که نشان می‌دهد مدم پس از 41 سال هنوز دلبسته این نظام هستند و پای صندوق‌های رای می‌آیند.

وی ادامه داد: یک از ویژگی‌های این دوره از انتخابات استفاده از دستگاه‌ها احراز هویت است که نشان می‌دهد فردی در یک جای دیگر هم رای داده یا خیر. لذا ملاک رای، سامانه احراز هویت الکترونیکی است نه مهر شناسنامه و دیگر کسی نمی‌تواند در انتخابات دو بار رای بدهد.

استاندار تهران با بیان اینکه احراز هویت الکترونیکی یک قدم رو به جلو در برگزاری انتخابات الکترونیکی است، گفت: این دستگاه روند کار را راحت کرده و با قطع اینترنت، دچار قطعی نمی‌شود و حمل و نقل آن بسیار راحت است.

محسنی بندپی با تاکید بر تلاش برای افزایش مشارکت مردم گفت: جریان‌سازی رای اولی‌ها و استفاده از نخبگان و اقشار مختلف مردم در افزایش مشارکت تاثیرگذار است و صداو سیما هم می‌تواند مردم را برای رای دادن تشویق کند.

وی در پایان گفت: نیروی انتظامی مسئول برقراری امنیت انتخابات است و اگر تقاضای کمک داشته باشند از سایر نیروهای نظامی از جمله ارتش سپاه و بسیج استفاده خواهد شد. در شعب اخذ رای نیز در صورت نیاز کمک به نیروی انتظامی، باید از ترکیب نیروهای نظامی استفاده شود نه اینکه یک شعبه در اختیار یک نیروی نظامی باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول