اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

شب عید فطر برای اجابت دعا کم‌تر از شب قدر نیست +فیلم

آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) در نطقی می‌گوید: روز و شب عید فطر زمانی است که مدخلیت و تاثیر روی دعا دارد؛ یعنی هنوز که هنوز است، فرصت از دست نرفته است و امشب و فردا از زمان‌های موثر برای اجابت دعاست.

شب عید فطر برای اجابت دعا کم‌تر از شب قدر نیست +فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، ‌آیت‌‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) در یکی از سخنرانی‌های خود به موضوع وداع با ماه مبارک رمضان پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

در روایت داریم شب عید فطر کمتر از شب قدر نیست. در دعای ۴۶ صحیفه سجادیه داریم: « یامَنْ یَرْحَمُ مَنْ لا یَرْحَمُهُ‌‏الْعِبادُ؛ اى آن که رحم می‌کنى بر آن که بندگان بر او رحم نمی‌‏کنند» این به چه معناست؟ چه بسا اشاره به این دارد که تو آن موجودی هستی که اگر با تو بد کردند، تو به آن‌ها خوبی می‌کنی. 

این تعبیر «یامَنْ یَرْحَمُ مَنْ لا یَرْحَمُهُ‌‏الْعِبادُ» برای فرد زشتکاری است که بندگان خداوند حاضر نیستند به او کمک کنند یعنی مطرود است اما هیچ بنده‌ای از درگاه خداوند مطرود نمی‌شود. عید فطر روزی است که حتی بدکاران نعوذبالله اگر حاجت‌مند به خدا باشند و به او روی آورند از درگاهش محروم نمی‌شوند.

روز و شب عید فطر زمانی است که مدخلیت و تاثیر برروی دعا دارد یعنی هنوز که هنوز است، فرصت از دست نرفته است و امشب و فردا از زمان‌های موثر برای اجابت دعاست.

فیلم این سخنان را اینجا بشنوید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول