اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

تولید بیش از ۲۲ میلیون قلم کالای بهداشتی توسط خیران حرم‌ساز

معاون مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات با تاکید بر ادامه فعالیت جهادی خیران حرم‌ساز و موکب‌های سلامت برای مقابله با کرونا، از تولید و توزیع رایگان بیش از ۲۲ میلیون قلم انواع کالای بهداشتی و پزشکی خبر داد.

تولید بیش از ۲۲ میلیون قلم کالای بهداشتی توسط خیران حرم‌ساز

به گزارش خبرگزاری فارس، یوسف افضلی، معاون مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات گفت: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر برپایی رزمایش کمک مومنانه و مقابله با کرونا، استقبال موکب‌های سراسر کشور برای مشارکت در این امر به شکل مضاعفی افزایش یافت. به‌طوری که تعداد خادمان جهادی از ۱۸۳ هزار نفر فراتر رفت و تعداد موکب‌های سلامت فعال در این زمینه به ۶۱۴ مورد رسید. 

خیران حرم‌ساز در ۳۱ استان فعال شدند

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی ستاد بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: خیران حرم‌ساز و موکب‌های ۳۱ استان، با جمع‌آوری نذر و کمک‌های مردمی، ۳۲۶ کارگاه تولید ماسک و البسه پزشکی، ۱۶۳ کارگاه تولید مواد ضد عفونی و دستکش، ۵۳ باب نانوایی و ۱۰ آشپزخانه جهت طبخ غذای گرم در سه ماهه نخست امسال برپا کردند. 

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: بیش از ۱۵میلیون و ۶۴۱ هزار ماسک، ۲ میلیون و ۶۳۲هزار دستکش، دو میلیون و ۶۵۸ هزار البسه پزشکی و ۲میلیون و ۹۹۰هزار قوطی ژل و مایع ضد عفونی در کارگاه‌های جهادی خیران حرم‌ساز و موکب‌های اربعینی طی بهار امسال تولید و به‌صورت رایگان توزیع شد.

نیم میلیون بسته معیشتی از ابتدای کرونا تاکنون بین نیازمندان توزیع شد

وی با بیان اینکه فعالیت جهادی مجموعه‌های مرتبط با ستاد بازسازی عتبات همچنان با قوت ادامه دارد، افزود: در این مدت، علاوه بر ۲۲ میلیون قلم کالای بهداشتی و پزشکی، نزدیک به نیم میلیون بسته معیشتی شامل برنج، ماکارونی، مرغ و گوشت، روغن، حبوبات و رب گوجه‌فرنگی به ارزش میانگین هربسته ۳۰۰ هزارتومان با همت خیران سراسر کشور توسط موکب‌ها، تهیه و بین خانواده‌های کم بضاعت و آسیب دیده از کرونا توزیع شد. 

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: استان تهران با برپایی ۷۷ موکب، خوزستان با ۶۱، البرز۴۲، بوشهر ۴۰ و کرمانشاه و لرستان هریک با ۳۸ موکب، استان‌های برتر در رزمایش کمک مومنانه و شکست کرونا هستند.

افضلی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات مجموعه‌ای برآمده از بطن جامعه است که کمک‌های داوطلبانه خیران و محبان اهل بیت را به نمایندگی از آنان در راه توسعه حرم‌های مطهر و ایجاد امکانات رفاهی زائران هزینه می‌کند، افزود: سابقه خدمات رسانی به هموطنان در زلزله کرمانشاه، سیل خوزستان و بحران کرونا نشان می‌دهد که مردم و مسئولان به این تشکل مردمی - مذهبی اعتماد دارند و روی فعالیت جهادی آن در مواقع بحرانی حساب باز می‌کنند. 

 وی به تجربه چندین ساله ستاد بازسازی عتبات در جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی، لجستیک سریع تجهیزات و ساماندهی و برپایی موکب‌های خدمات رسانی اشاره کرد و گفت: این اقدامات باعث شده تا گستره فعالیت این تشکل مردمی -مذهبی از حوزه عمرانی و مهندسی فراتر رفته و امروز به نیروی واکنش سریع و کارآمد در شرایط بحرانی تبدیل شود.

افضلی ماهیت مردمی، محدود نشدن به بروکراسی دولتی، داشتن پشتوانه اعتقادی و انگیزه‌های مذهبی و اتکا به اعتماد عمومی را از جمله دلایل توفیق مجموعه‌های مرتبط با ستاد بازسازی عتبات برشمرد و گفت: امروز مسئولان ستاد ورود به عرصه خدمات‌رسانی جهادی در شرایط بحرانی و حوادث غیر مترقبه را از وظایف خود می‌داند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول