اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

توضیح سازمان اداری و استخدامی درباره گزارشی با موضوع سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران

سازمان اداری و استخدامی کشور به یک گزارش خبرگزاری فارس درباره سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران واکنش نشان داد.

توضیح سازمان اداری و استخدامی درباره گزارشی با موضوع سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، سازمان اداری و استخدامی کشور با انتشار جوابیه‌ای با واکنش به یک گزارش خبرگزاری فارس درباره سامانه ثبت حقوق و مزایای مدیران، تأکید کرد که این سامانه هم‌اکنون فعال است.

متن کامل جوابیه سازمان اداره و استخدامی را در ادامه می‌خوانید:

«بازگشت به گزارش منتشرشده از سوی آن خبرگزاری در تاریخ ۱۱‏/۸‏/۹۹ با تیتر «تراژدی ثبت حقوق مدیران در دولت تدبیر و امید به کجا رسید؟»، صرف نظر از بخش عمده گزارش که به بیان ماوقع آنچه از آن به عنوان حقوق‌های نامتعارف یا نجومی در سال‌های ۹۴ و ۹۵ یاد می‌شود ‏- که در زمان خود توضیحات لازم ارائه شده و اقدامات ضروری صورت گرفته است ‏- می‌پردازد، درخصوص آن بخش از گزارش که به نکاتی درباره سامانه ثبت حقوق و مزایا اشاره می‌کند، توضیحات زیر ارائه می‌شود؛ خواهشمند است مطابق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، نسبت به انتشار متن ذیل در آن خبرگزاری اقدام فرمایید.

 ۱. در اجرای تکلیف مقرر در ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، سامانه‌ ثبت حقوق و مزایا از ابتدای سال ۱۳۹۷ توسط این سازمان راه‌اندازی شده و کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول، مکلفند اطلاعات کلیه اقلام پرداختی مقامات، رؤسا و مدیران و کارکنان را در سامانه ثبت حقوق و مزایای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه وارد نمایند تا امکان ایجاد دسترسی برای دستگاه‌های نظارتی فراهم شود.

۲. باتوجه به اقدامات صورت‌پذیرفته، هیئت محترم وزیران نیز طی مصوبه شماره ۹۹۱۴۵‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/ت۵۵۲۲۳ﻫ مورخ ۲۸‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۷‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۱۳۹۷ مقرر نمود کلیه دستگاه‌های اجرایی با مسئولیت بالاترین مقام (مقام مجاز هزینه) براساس ترتیباتی که سازمان اداری و استخدامی کشور مشخص نموده است، نسبت به ثبت اطلاعات کلیه پرداخت‌های مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان خود در سامانه اقدام کنند.

۳. همچنین به موجب بند (۲) تصویب‌نامه مورد اشاره، این سازمان موظف شد پیگیری لازم در خصوص ثبت اقلام پرداختی به کلیه مقامات، رؤسا، مدیران و هم‌ترازان آنان را در سامانه ثبت حقوق و مزایا به عمل آورد و مراتب را به هیئت محترم وزیران گزارش کند که در این خصوص پیگیری‌ها و گزارش‌های دوره‌ای متعددی از سال ۱۳۹۷ تا کنون به صورت مکاتبه رسمی با رؤسای محترم قوای سه‌گانه، دفتر مقام معظم رهبری، کلیه وزرا و رؤسای سازمان‌های مستقل صورت گرفته است.

۴. ضمن آن‌که به موجب تبصره (۱) ماده (۲۹) قانون مذکور دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی کل کشور مکلفند طبق وظایف و اختیارات قانونی خود اطلاعات مربوط به پرداخت‌های مندرج در سامانه ثبت حقوق و مزایای موضوع این ماده را در اسرع وقت به منظور بازگرداندن وجوه پرداخت‌شده رسیدگی کنند و درصورتی‌که مبالغی برخلاف قوانین به افراد موضوع این ماده پرداخت شده باشد، اقدامات قانونی لازم را به‌ عمل آورند که در این خصوص نیز دسترسی برخط به اطلاعات مندرج در سامانه ثبت حقوق و مزایا، در اختیار دیوان محاسبات کشور، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفته است.

لذا، برخلاف برداشت آن خبرگزاری، سامانه حقوق و مزایا مستقر و فعال بوده و اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های اجرایی که در آن بارگذاری می‌شود، می‌تواند مورد رصد و نظارت دستگاه‌های نظارتی و ستادی قرار گیرد. البته تعدادی از دستگاه‌ها که عمدتاً از دستگاه‌های وابسته به سایر قوا و ارکان کشور هستند، همکاری لازم در بارگذاری و ورود اطلاعات پرداخت‌های کارکنان خود نداشته و عملاً سامانه به دستگاه‌های اجرایی وابسته به قوه مجریه منحصر شده است که پیگیری لازم برای عمل به تکالیف مقرر قانونی از سوی دستگاه‌های مزبور ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول