اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

نکاتی برای خرید بهترین دوربین مدار بسته

دوربین های مداربسته مهمترین رکن یک سیستم امنیتی به حساب می آید و در نتیجه برای بالا بردن سطح امنیت یک مکان شما قطعا نیاز به خرید دوربین مدار بسته خواهید داشت.

نکاتی برای خرید بهترین دوربین مدار بسته

دوربین های مداربسته مهمترین رکن یک سیستم امنیتی به حساب می آید و در نتیجه برای بالا بردن سطح امنیت یک مکان شما قطعا نیاز به خرید دوربین مدار بسته خواهید داشت. اما بهترین نوع دوربین مداربسته و بهترین مارک آن در حال حاضر چیست؟ برای خرید دوربین مداربسته به چه نکاتی باید توجه کنیم ؟  برای پاسخ گویی به این سوال پیشنهاد می کنیم این متن را تا انتها دنبال کنید.  همچنین اگر قصد خرید دوربین مداربسته را دارید پیشنهاد می کنیم با شماره 02167958 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان متخصصان شرکت مهر تجارت بهره مند شوید.

انتخاب نوع و کیفیت دوربین مداربسته

قبل از هر چیز باید بررسی کنیم که دوربین مداربسته قرار است در چه مکانی نصب شود و ما برای چه موضوعی نیاز به دوربین مداربسته داریم. بررسی نیاز اولیه برای نصب دوربین مداربسته به شما کمک می کند که از یک طرف بهترین و با کیفیت ترین نوع دوربین مداربسته را خریداری کنید و از طرف دیگر هزینه های زیادی برای تامین دوربین مداربسته و نصب آن متحمل نشوید.

برای مثال اگر شما یک مغازه کوچک در یک پاساژ بزرگ دارید و هدف شما از نصب دوربین مداربسته این است که از دوربین ها به عنوان یک وسیله بازدارنده استفاده کنید تا فقط به سارقان احتمالی اعلام کنید که در این مکان دوربین مداربسته نصب شده است ، نیاز به صرف هزینه های گزاف و خرید دوربین های مداربسته با قیمت بالا ندارید. در چنین شرایطی پیشنهاد ما این است که از مدل های قدیمی تر دوربین های مداربسته آنالوگ استفاده کنید.

فاکتورهای اصلی دخیل در قیمت دوربین های مداربسته را می توان به چند عنوان مهم دسته بندی کرد، برند دوربین مداربسته، شکل و اندازه، قدرت لنز دوربین ها، کیفیت تصاویر و سایر تکنولوژی های نوین بکار رفته در دوربین های مداربسته مانند دوربین های دید درشب رنگی.

برند های دوربین مداربسته

به مانند تمام صنایع دیگر برند های معتبر به دلیل اسم و اعتبارشان هم قیمت های بالاتری برای محصولات خود تقاضا می کنند و هم به دلیل تبلیغات گسترده در سرتاسر دنیا سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده اند. در حال حاضر پر کاربرد ترین و با کیفیت ترین برند فعال در بازار دوربین مداربسته ایران بدون شک برند هایک ویژن است. این برند چینی از سال 2001 فعالیت خود را آغاز کرده است و در کمتر از دو دهه توانسته است به یک شرکت قدرتمند در صنعت امنیت در سرتاسر جهان تبدیل شود. نکته بسیار مهم این شرکت استفاده از یک تیم تحقیق و توسعه بزرگ با 4000 پرسنل است و همین موضوع کیفیت بالای محصولات این شرکت را تضمین می کند.

برند های دیگری که در بازار ایران فعال هستند، برند های تی وی تی، برند داهوا و ... هستند که سهم بازار اکثر این برند ها در یک دهه گذشته به دلیل تحریم ها بسیار کاهش یافته است.

البته منظور ما این نیست که  محصولات باکیفیت تنها منحصر به این برندها است. چرا که سایر برندهای دوربین مداربسته و حتی برند های ایرانی نیز با قیمت های مقرون به صرفه‌تر همچنان از کیفیت و امکانات کافی برخوردار هستند. این نوع محصولات صرف‌نظر از برند اغلب در بازار تحت عنوان دوربین های مداربسته AHD  یا Noname شناخته می‌شوند.

اشکال مختلف دوربین مداربسته

یک دسته بندی مهم دیگر در دوربین های مداربسته ، دسته بندی آنها بر اساس شکل و فرم ظاهری آنهاست. هر یک از این دوربین ها نحوه نصب متفاوتی دارد و همچنین برای فضاهای متفاوتی نیز تولید شده اند. برای مثال دوربین های مداربسته دام که به شکل گنبدی شکل طراحی شده اند، مخصوص فضاهای بسته هستند و بیشتر بر روی سقف نصب می شوند. از نظر زاویه دید نیز این دوربین ها زاویه دید محدودی دارند و در نتیجه فضای کمتری را پوشش می دهند.

نوع دیگر دوربین های مداربسته به دوربین های بولت مشهور هستند. از نظر ظاهری این دوربین ها به شکل استوانه ای طراحی شده اند و اکثرا دارای بدنه ای فلزی هستند. استحکام این دوربین ها در شرایط آب و هوایی مختلف و سخت باعث می شود که این دوربین ها بیشتر در فضاهای باز و بیرونی یک مکان نصب شوند. مکان نصب این دوربین ها بر روی دیوار است و به همین دلیل به دوربین های دیواری نیز مشهور هستند. انواع متفاوتی از این دوربین ها را در فضاهای عمومی شهر به راحتی می توانید مشاهده کنید.

دوربین های دیگری نیز در بازار وجود دارند که می توانید بر اساس نیاز خود اقدام به خرید آنها کنید. دوربین مداربسته اسپید دام یا PTZ یکی از این نوع دوربین هاست که با قابلیت چرخش و زوم بالا برای فضاهای وسیعی مانند میدان های شهری و سالن های ورزشی طراحی شده اند.

نوع دیگر دوربین ها به دوربین مداربسته چشم ماهی در بازار شناخته می شوند که می توانند تصاویر پانورامیک 360 درجه ای از یک فضا را به شما ارائه دهند.

کیفیت دوربین مداربسته
از شکل ظاهری دوربین ها که بگذریم ، از نظر عملکرد و کیفیت دوربین ها باید تاکید کنیم که مهم‌ترین بخش هر دوربین مداربسته نوع مادربرد و لنز به‌کار رفته در آن است. از این لحاظ دوربین های مداربسته به انواع آنالوگ (ANALOG)، اچ دی (HD)، HDTVI، HDCVI، ای اچ دی (AHD) و آی پی (IP) تقسیم می‌شوند.

دوربین های آنالوگ که کیفیت تصاویر را براساس تی وی لاین (TVL)، محاسبه می‌کردند از نسخه های اولیه دوربین های مداربسته به‌شمار می‌آیند که کیفیت نه‌چندان مطلوبی ارائه می دهند و البته استفاده از این مدل دوربین ها دیگر منسوخ شده است.

دوربین های اچ دی با آنکه بر بستر آنالوگ ساخته شدند ولی با تبدیل تصاویر آنالوگ به دیجیتال توانستند علاوه بر هزینه‌ کمتر، بهبود قابل توجهی را در مرحله ضبط و انتقال تصویر به ارمغان آورند.

در دوربین های HDTVI که تکنولوژی شرکت هایک ویژن می باشد از چیپ های CMOS استفاده شده و همچنین قابلیت کابل‌کشی نیز افزایش یافته است. مبنای پردازش تصویر این نوع دوربین ها مگاپیکسل می‌باشد.

HDCVI تکنولوژی مشابه ای است که این‌بار توسط شرکت داهوا طراحی شد. این نوع دوربین ها از هر لحاظ مشابه دوربین های HDTVI هایک ویژن می‌باشند.

استخدام نصاب برای نصب دوربین مداربسته به شکل حرفه ای

کاملا مشخص است که تمام تجهیزات و دوربین های مداربسته را که خریداری می کنید برای رسیدن به بالاترین کارایی باید به درستی نصب شوند. نصب دوربین مداربسته نیاز به تخصص و تجربه زیاد دارد و در نتیجه پیشنهاد می کنیم در این راه حتما از متخصصین به نام این صنعت استفاده کنید تا متحمل ضرر های مالی و زمانی بیهوده نشوید.

پیشنهاد ما این است که از شرکت های معتبر خرید دوربین مداربسته را انجام دهید که هم گارانتی محصول شما را تضمین می کنند و هم خدمات نصب با کیفیت بالا به شما ارائه می دهند. شرکت مهر تجارت (www.hiktejarat.com)  با بیش از یک دهه تجربه در انجام پروژه های امنیت تصویری در صنایع مختلف کشور آماده ارائه خدمات با کیفیت فروش و نصب دوربین های مداربسته به شما عزیزان در سرتاسر کشور است. کافی است با شماره تماس 02167958  بگیرید و از مشاوره رایگان متخصصان مهر تجارت بهره مند شوید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول