اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

زنان متأهل اولین قربانی خیانت در کشور چشم و دل سیرها/ دلیل اصلی چیست؟

بررسی علت خیانت در کشورهای اروپایی و آمریکایی نشان می‌دهد یکی از مهم‌ترین دلایل خیانت جذابیت‌های ظاهری است.

زنان متأهل اولین قربانی خیانت در کشور چشم و دل سیرها/  دلیل اصلی چیست؟

فارس پلاس؛ پرونده حجاب: تایلند، دانمارک، ایتالیا، آلمان، فرانسه، نروژ، بلژیک، اسپانیا،  انگلیس و فنلاند ۱۰ کشوری هستند که بیشترین خیانت به همسر در آن‌ها رخ می‌دهد. این آمار در پایگاه آماری استاتیستا (Statista) گردآوری شده است.

 


غیرمتعهدترین مردم کشورهای جهان | منبع: Statista

 

نشریه انگلیسی «Mirror» در رابطه با آمار فوق نوشت که یک نفر از هر ۵ مرد متاهل اهل فنلاند با حداقل ۱۰ زن رابطه داشته است! این آمار هفت برابر بیشتر از آمار خیانت زنان در این کشور است. 

«Mirror» در ادامه نوشت که یک‌سوم ساکنان کپنهاگن پایتخت دانمارک نسبت به شریک زندگی خود خیانت کرده‌اند و در مجموع برآورد شده که نیمی از متاهلان دانمارکی دارای رابطه‌ای خارج از چارچوب خانواده هستند. این آمار در رابطه با آلمان نیز صادق است. 

نشریه «Mirror» با استناد به یک پایگاه مشهور زوج یابی برای متاهلان نوشت که شهروندان نروژ در زمستان کمتر از این سایت استفاده می‌کنند ولی به نظر می‌رسد که هرزگی متاهلان نروژی در امور جنسی همزمان با تابستان افزایش پیدا می‌کند. گفتنی است که نروژ شمالی‌ترین نقطه اروپاست و به دلیل مجاورت با قطب دارای آب و هوایی سرد است.

نظرسنجی اجتماعی عمومی (GSS) آمریکا برآورد کرده که [در میان زوج‌های خائن] مردان تقریباً  ۲ برابر بیشتر نسبت به زنان با کسی غیر از همسرشان رابطه جنسی داشته‌اند. «تام اسمیت» مسئول نظرسنجی اجتماعی عمومی (GSS) نوشت: «افرادی با گرایش مذهبی پایین و کسانی که برای مدت طولانی از همسر خود جدا هستند (به دلایلی نظیر کاری یا سفر) از جمله گروه‌هایی هستند که احتمال [خیانت آنان] بیشتر است.»

 


دلیل خیانت به نقل از تام اسمیت | منبع: BBC

 

یورونیوز (EuroNews) در سال ۲۰۱۹ به نقل از موسسه ایفوپ نوشت که ۳۷ درصد زنان متاهل قاره اروپا «حداقل یک بار» در زندگی با مردی غیر از شوهر خود رابطه جنسی داشته‌اند. نکته اینجاست که «جذابیت‌ ظاهری» عامل اصلی در تمایل زنان اروپایی به خیانت در پیمایش ایفوپ بود.

قاعدتاً این عامل برای مردان جاذبه بیشتری نسبت به زنان دارد. «لوان بریزندین» موسس کلینیک «خلقیات و هورمون زنان» و استاد دانشگاه سان فرانسیسکو (UCSF) کالیفرنیا در سی‌ان‌ان (CNN) نوشت:‌ «شاید بزرگترین تفاوت بین مغز مرد و زن این باشد که ناحیه تعقیب جنسی (هیپوتالاموس) مردان ۲.۵ برابر بزرگتر از زنان است. همچنین با شروع دوره نوجوانی، ۲۰ تا ۲۵ برابر بیشتر از دوران قبلِ نوجوانی تستوسترون (هورمون جنسی) تولید می‌کنند.»

«بریزندین» در ادامه نوشت: «اگر تستوسترون را آبجو در نظر بگیریم، یک پسر ۹ ساله روزانه معادل یک فنجان آبجو دریافت می‌کند. اما پسر ۱۵ ساله روزانه تقریباً دو گالن آبجو دریافت و موتورهای جنسی آن‌ها را تغذیه می‌کند و این امر را برای آنان غیرممکن می‌سازد که به اعضای بدن زن و رابطه جنسی فکر نکنند.»

 

 

مکتب اصالت ذهن

بدن انسان یا حیوان به مثابه ماشینی است که در حالت طبیعی  پس از انجام فعالیت و تغذیه منظم در بازه زمانی معین به نقطه‌ای می‌رسند که باید غددشان تخلیه شود. یعنی پس از تماس جنسی یک ظرفیت هورمونی ایجاد می‌شود و در نهایت شهوت فرد از طریق شریک زندگی او اطفاء می‌شود.

در این رویه اصالت با هورمون و تمرکز بر شریک زندگی به عنوان یک عامل بیرونی (ابژکتیو) است.

 


فرآیند فعالیت جنسی| منبع:‌ اندیشکده یقین

 

امّا در مکتب اصالت ذهن رویه برعکس است. یعنی شریکِ جنسی در واقع یک عامل درونی (سوبژکتیو) است که از طریق تخیل حاصل می‌شود. برحسب این فعالیت ذهنی یک ظرفیت هورمونی ایجاد می‌شود که به لحاظ زمانی چندان قاعده مند نیست و در نهایت به اطفاء جنسی ختم می‌شود.

جهان امروز با این مکتب روبروست. مشکلی که تصویرسازی ذهنی از جنس مخالف (مخصوصاً در مردان) به وجود می‌آورد این است که گرایش به فردی غیر از همسر بیشتر می‌شود تا جایی که همسر، دیگر توان اطفاء شهوت فرد را ندارد. امّا این پایان ماجرا نیست.

فرد اصطلاحاً خیالباف می‌شود و استمرار آن به تنوع طلبی منجر می‌شود. تصاویر ذهنی فرد به صورت لحظه‌ای درحال پرورش و یا تغییر هستند. به عنوان نمونه؛ در مردان کار به جایی می‌رسد که آرشیوی از تصاویر زنان در ذهن او ایجاد می‌شود. تصاویر این زنان می‌تواند از طریق پورنوگرافی، فیلم‌های سینمای جهان و یا افرادی باشد که به صورت روزانه با ظاهرهای گوناگون در اجتماع با آن‌ مواجه است.

این امر به جایی می‌رسد که فرد حتی اگر خیانت هم نکند، برخی اوقات در ذهن خود با ایده‌آل ذهنی‌اش هم‌آغوشی دارد. انتهای این مسیر به قیاس همسر با دیگران، طلاق عاطفی و احتمالاً در نهایت  به جدایی و تنهایی منجر می‌شود.

از همین روست که معصوم می‌فرمایند: «نگاه به زیبایی نامحرم تیری از جانب ابلیس است». عمل به روایت مذکور نیاز به سطح بالایی از پرهیزگاری دارد. یعنی جاده‌ای ۲ طرفه، که نیازمند مراعات توامان زن (مراعات در پوشش) و مرد (مراعات در نگاه) در یک جامعه است.

عدم ملاحظه طرفین منجر به نتایجی خطرناکی می‌شود که متضرر اصلی آن در ابتدا زنان خواهند بود. موسسه مطالعات خانواده (IFS) آمریکا می‌نویسد: «مطالعات  نشان می‌دهد که مردان بیشتر به شریک زندگی خود خیانت می‌کنند و مرتکب رفتار نادرست جنسی می‌شوند.» این موسسه آمریکایی همچنین در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که مردان بزرگسالی که در خانواده‌های سالم بزرگ نشده‌اند و نیز به ندرت یا هرگز در مراسمات مذهبی شرکت نمی‌کنند، بیشتر از دیگران به همسر خود خیانت کرده‌اند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول