اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

بدحجابی و تجاوز جنسی چه ارتباطی باهم دارند؟/ جنون جنسی در آمریکا به روایت آمار

رسانه‌های ضدانقلاب تلاش می‌کنند بگویند عدم پوشش آزاد زنان در جامعه باعث افزایش تجاوز جنسی شده است در حالی که آمارها دقیقا خلاف این دیدگاه را اثبات می کند و هر آنجا که حجاب و رابطه مردان و زنان آزاد بوده است تجاوز جنسی نیز زیاد بوده است.

بدحجابی و تجاوز جنسی چه ارتباطی باهم دارند؟/ جنون جنسی در آمریکا به روایت آمار

فارس پلاس؛ پرونده بدحجابی:‌ «تجاوز جنسی» جنایتی هولناک است اما این جنایت علل و عواملی دارد. «رواج پوشش نامناسب در جامعه» و «مریض دلی برخی افراد» از جمله این عوامل است. امّا برخی درصدد فرافکنی درباره اثرات سوء عامل بدپوششی هستند. مثال‌های متعددی نیز از نظریه‌پردازی‌ این طیف طی سالیان اخیر موجود است.

در یک نمونه؛ خبرگزاری دویچه وله فارسی (DW) وابسته به دولت آلمان با فردی تحت عنوان کارشناس روان شناسی پیرامون این موضوع مصاحبه و تیتر گزارش خود را بدینگونه تنظیم کرد که «آیا ریشه تجاوز جنسی در بد پوششی زنان است؟» تا بتواند در این مسئله تردید ایجاد کند.

 

 

این به اصطلاح کارشناس، جداسازی زن و مرد و عدم ارتباط میان زن و مرد آنهم بصورت آزاد و فاقد حجاب را به عنوان یکی از عوامل تجاوز جنسی مطرح کرده است. در واقع این رویکرد معتقد است اگر مردان و زنان در جامعه بتوانند بدون حجاب اسلامی حضور داشته باشند آمار تجاوز جنسی کاهش خواهد یافت.

در صورت صحت این نظریه، کشورهای غربی نظیر آمریکا باید فاقد جرمی تحت عنوان تجاوز جنسی باشند. از همین روی، به آمار و ارقام رجوع می‌کنیم.

جنون جنسی در آمریکا!

تحقیقات «NISVS» در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد که ۵۲.۲ میلیون نفر از زنان آمریکایی (۴۳.۶% کل زنان) مورد خشونت جنسی قرار گرفتند که از این تعداد به ۲۵.۵ میلیون نفر از آنان (۲۱.۳%) تجاوز (Rape) است. بیش از یک سوم زنان آمریکا (۳۷%) نیز در طول زندگی خود تماس جنسی  نظیر لمس ناخواسته (Unwanted contact) را گزارش دادند.

این تحقیقات نشان می‌دهد که سن تجاوز یک نفر از هر ۳ زن قربانی برای اولین بار بین ۱۱ تا ۱۷ سالگی بود. یک نفر از هر ۸ زن نیز اعلام کردند که اولین تجاوز قبل از ۱۰ سالگی او رخ داده است.


اقسام خشونت جنسی علیه زنان در آمریکا | منبع: NISVS

 

امّا این آمار فقط به زنان ختم نمی‌شود. قریب به یک‌چهارم مردان در آمریکا (۲۴.۸٪ کل مردان) نیز نوعی خشونت جنسی را در طول زندگی خود تجربه کرده‌اند. از این میزان، حدود ۲.۸ میلیون نفر از مردان آمریکایی (۲.۶٪) در طول زندگی خود قربانی تجاوز جنسی شده‌اند. تقریباً یک‌پنجم مردان در آمریکا (۱۷.۹٪) در طول زندگی خود تماس جنسی نظیر لمس ناخواسته (Unwanted contact) را گزارش دادند.

این تحقیقات نشان می‌دهد که سن تجاوز یک نفر از هر ۴ مرد قربانی برای اولین بار بین ۱۱ تا ۱۷ سالگی بود. یک نفر از هر ۴ مرد قربانی نیز اعلام کردند که اولین تجاوز قبل از ۱۰ سالگی او رخ داده است.

 


اقسام خشونت جنسی علیه مردان در آمریکا | منبع: NISVS

 

خبرگزاری CNN آمریکا نیز با انتشار آماری از تحقیقات منتشره در مجله پزشکی «JAMA Internal Medicine» نوشت که اولین مقاربت جنسی بیش از ۳.۳ میلیون زن ۱۸ تا ۴۴ ساله در آمریکا به صورت تجاوز جنسی بوده است. محققان تخمین زده‌اند که از هر ۱۶ زن آمریکایی ۱ نفر درگیر این معضل بوده است. میانگین سنی زنان در هنگام وقوع تجاوز نیز ۱۵ سال و شش ماه بود.

در تحقیقات از زنان این پیمایش آمده است که قربانیان با عواقب بلندمدتی نظیر ایدز (ویروس HIV) و بیماری‌های مقاربتی مواجه شدند و بیش از ۳۰ درصد افراد مورد بررسی نیز دچار بارداری ناخواسته شده‌‌اند.

سازمان «RAINN» یک سازمان ضد خشونت جنسی در آمریکا برآورد کرده است که هر ۶۴ ثانیه یک تعرض جنسی (sexually assaulted) در ایالات متحده رخ می‌دهد و هر ۹ دقیقه یک کودک قربانی این معضل می‌شود.

این سازمان برآورد کرده است که ۵۵% این تعرض جنسی "در نزدیکی خانه" قربانی، ۱۲% "در نزدیکی خانه بستگان" و ۸% نیز در مدارس به وقوع پیوسته است. این یعنی قربانی برای مدتی معین از سوی متجاوز تحت نظر بوده است.

 

 

پایگاه آماری «World Population Review» تخمین زده که ۹٪ متجاوزان تحت پیگرد قانونی و تنها ۳٪ آنان پشت میله‌های زندان می‌افتند. ۹۷ درصد متجاوزان آزادانه در آمریکا زندگی می‌کنند.

موارد فوق تنها بخشی از جنون جنسی در آمریکا به عنوان مدعی ابرقدرتی جهان بود و طبعاً مجالی برای پرداخت به جزئیات این موارد در کشورهای پیشرفته عضو بلوک وابسته به آمریکا نیست. در گزارش فارس پلاس تحت عنوان «زنان متأهل اولین قربانی خیانت در کشور چشم و دل سیرها/ دلیل اصلی چیست؟» به این موضوع پرداخته شد که بالاترین میزان خیانت به همسر در کشورهای اروپایی به عنوان سردمداران استیفاء حقوق زنان در جهان هستند.

پایگاه آماری «World Population Review» در رابطه با مقوله تجاوز تخمین زده که ۳۵ درصد زنان جهان حداقل یک مرتبه آزار جنسی را تجربه کرده‌اند؛ یعنی حدوداً ۱.۳۷ میلیارد نفر از ۳.۹ میلیارد زن در جهان!

آمار فوق نشان می‌دهد در جامعه‌ای که روابط میان مرد و زن آزاد است و هیچ حجاب در این میان نیست نه‌تنها تجاوز جنسی و خشونت جنسی کاهش نیافته بلکه به طرز جنون واری افزایش داشته است.

انتهای پیام/ ت 22

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول