اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

آغاز عملیات ترمیم تونل کانی‌سیب/ وزیر نیرو دستور تکمیل تونل را صادر کرد

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیرو با تأکید بر عزم دولت به منظور تکمیل پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه گفت: استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان کشور به منظور حل مسئله تونل کانی‌سیب در دستور کار قرار گرفته و دو هفته است که عملیات اجرایی ترمیم 700 متر آسیب‌دیده تونل، آغاز شده است.

آغاز عملیات ترمیم تونل کانی‌سیب/ وزیر نیرو دستور تکمیل تونل را صادر کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کریم شیبانی در گفت‌وگو با اخبار سیما ضمن اشاره به طرح انتقال آب از تونل کانی‌سیب به دریاچه ارومیه اظهار داشت: فرآیند ساخت تونل کانی‌سیب که وظیفه انتقال آب به دریاچه ارومیه را بر عهده دارد به طول 36 کیلومتر از چندین سال قبل شروع شد و کار حفاری آن در تابستان سال گذشته به انتها رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیرو ضمن تاکید بر اینکه پایان حفاری به معنای اتمام پروژه نیست گفت: در حال حاضر بخشی از فعالیت تکمیلی تونل  به همراه مواجه با سازند آبرفتی در مرحله اجرا قرار دارد.

* آب‌اندازی عجولانه دولت قبل عامل مشکل تونل کانی‌سیب

وی ضمن اشاره به اینکه 2 کیلومتر از طول تونل با سازند آبرفتی برخورد کرده است، افزود: باوجود اینکه پیمانکار همه تمهیدات را برای عبور بدون مشکل سنجیده بود اما در طی زمان حفاری در دولت گذشته در طول 700 متر در این سازند به مشکل برخورد و دچار ترک‌خوردگی شده است.

شیبانی با اشاره به دلیل وجود مشکل در طول 700 متر از تونل کانی‌سیب گفت: آب‌اندازی عجولانه و افتتاح‌های نمایشی در دولت گذشته مسئله‌ای است که به صلاح این تونل نیست زیرا این پروژه یک سرمایه بزرگ ملی به حساب می‌آید.

* استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان برای حل مسئله تونل کانی‌سیب

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیرو در بیان عزم دولت به منظور تکمیل این پروژه گفت: استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان کشور به منظور حل مسئله تونل در دستور کار قرار گرفته و حدود دو هفته است که عملیات اجرایی ترمیم 700 متر آسیب دیده شروع شده است.

وی ادامه داد: در طول این 750 متر از پوشش بتنی منحصر به فرد استفاده می‌کنیم تا میزان آسیب‌دیدگی به حداقل برسد.

شیبانی با اشاره به بازدید وزیر نیرو از پروژه و صدور دستورات لازم گفت: عملیات اجرایی ترمیم نقاط ضعف گذشته با سرعت به پیش می‌رود و امیدواریم تا پایان سال زمینه انتقال 300 میلیون متر مکعب آب به صورت سالانه از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه را مهیا کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول