اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فراخوان تظاهرات جدید نزدیک منطقه سبز عراق در «حمایت از قانون»

گروه موسوم به «حمایت از قانون و سازمان‌های دولتی» عراق، خواستار مشارکت همگانی در تظاهرات روز جمعه نزدیک منطقه سبز در بغداد شد.

فراخوان تظاهرات جدید نزدیک منطقه سبز عراق در «حمایت از قانون»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه موسوم به «کمیته سازماندهی تظاهرات برای حمایت از مشروعیت و حفاظت از سازمان‌های دولتی» عراق امروز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، تظاهرات مردمی «الشعب یحمی الدولة» (ملت حامی دولت است) رأس ساعت ۱۷ (به وقت محلی) روز جمعه در کنار منطقه سبز بغداد برگزار خواهد شد. این کمیته نزدیک به «الاطار التنسیقی» است که دربرگیرنده احزاب شیعه است.

بر اساس گزارش «فرات نیوز»، این کمیته ابراز امیدواری کرد که همه عراقی‌های دوستدار وطن و دولت، مشارکت فعال داشته باشند و احترام به سازمان‌های دولتی بویژه قانونگذاری و قضایی و جلوگیری از هرج و مرج و آشوب و عدم اخلال در امنیت و صلح جامعه را خواستار شوند.

در ادامه بیانیه مذکور به مطالبه مسالمت‌آمیز برای تشکیل یک دولت ملی خدمات‌محور که از رنج مردم در گرانی، کمبود آب و قطع برق بکاهد، بودجه لازم برای فراهم کردن شغل و کم کردن از بیکاری و فقر را تصویب کند، مسؤولیت پروژه بندر «فاو» و امثال آن را بر عهده بگیرد، نقش حقیقی در کمک به کشاورزان داشته باشد، با فساد مقابله کند و دیگر اموری که برای عراقی‌ها مهم است، اشاره شده است.  

امیدها در کشور عراق پس از ۱۰ ماه با معرفی «محمد شیاع السودانی» به عنوان نامزد منصب نخست‌وزیری زنده شد و در حالی که پارلمان نیز خود را برای انتخاب رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس پارلمان آماده می‌کرد، تظاهرات حامیان جریان صدر برای مخالفت با روند سیاسی، شرایط عراق را پیچیده کرد.

آشوبگران حامی رهبر جریان صدر طی هفته گذشته چند بار پس از ورود غیرقانونی به «منطقه سبز» بغداد، وارد صحن پارلمان شدند و همچنان به تحصن خود در منطقه سبز ادامه می‌دهند.

«سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر، عصر چهارشنبه هفته جاری، در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر بیانیه‌ای در ارتباط با انحلال پارلمان عراق صادر کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول