اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر نروژ در تهران به وزارت خارجه احضار شد

در پی اظهارات مداخله جویانه رئیس پارلمان نروژ، سفیر این کشور در تهران به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران احضار شد.

سفیر نروژ در تهران به وزارت خارجه احضار شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سیگوالد تامین‌هاوگه» سفیر نروژ در تهران امروز (دوشنبه) ۱۶ آبان ماه در اعتراض به اظهارات غیر قابل قبول رئیس پارلمان این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت خارجه احضار شد. 

این دومین احضار سفیر نروژ به وزارت خارجه در یک ماه و نیم اخیر است. وی پیش از این هم به خاطر اظهارات مداخله جویانه رئیس پارلمان این کشور به وزارت خارجه ایران احضار شده بود.

در این دیدار اظهارات «مسعود قره‌خانی» رئیس پارلمان این کشور در مصاحبه با یکی از رسانه‌های معاند در حمایت از اغتشاشات و مداخله او در امور داخلی ایران شدیدا محکوم و مردود شمرده شد. 

سفیر نروژ در این دیدار عنوان کرد که مراتب را به اسلو منتقل می‌کند.

به گزارش فارس، در پی مواضع مداخله جویانه رئیس پارلمان نروژ در خصوص تحولات داخلی جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه دوم مهر ماه نیز سفیر نروژ در تهران توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شد. 

در این دیدار مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به اظهارات پیشداورانه و دور از واقعیت رئیس پارلمان نروژ در خصوص ناآرامی‌های اخیر، به سفیر این کشور ابلاغ و اعلام شد که این اظهارات غیرسازنده به منزله دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود. (اینجا بخوانید)

گفتنی است «مسعود قره‌خانی» رئیس پارلمان نروژ در گفت‌وگو با شبکه تروریستی ایران اینترنشنال اظهاراتی مداخله جویانه مطرح کرده بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول