اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آیت‌الله عیسی قاسم در نماز جمعه بحرین:

آل‌خلیفه چاره‌ای جز اصلاحات ندارد

خبرگزاری فارس: آیت‌الله عیسی قاسم در نماز جمعه گسترده امروز مردم بحرین بار دیگر به رژیم آل‌خلیفه هشدار داد و گفت که آل‌خلیفه چاره‌ای جز اصلاحات ندارد.

آل‌خلیفه چاره‌ای جز اصلاحات ندارد
به گزارش فارس، نماز جمعه امروز مردم بحرین در مسجد امام صادق شهر دراز به امامت آیت‌الله "شیخ عیسی قاسم" با شعارهای مردم با عنوان " خون و جانمان را فدای فقیه میکنیم" آغاز شد.
 
 
وی در خطبه‌های امروز نماز جمعه به پاسخ اتهامات چند روز پیش یکی از مقامات رژیم آل‌خلیفه پرداخت.

خالد بن علی بن عبدالله آل خلیفة، وزیر دادگستری بحرین چند روز پیش در نامه‌ای توهین آمیز به شیخ عیسی قاسم ، وی را متهم به ایجاد فتنه انگیزی در کشور کرده و مدعی شده بود: چندین سخنرانی‌ شما در خطبه‌های نماز جمعه بررسی و بازبینی کردیم، از مضمون و مفهوم سخنرانی‌های شما این‌گونه برداشت می‌شود که شما درصدد ایجاد فتنه در کشور و تشویق مردم و زیر پاگذاشتن قانون هستید.
 
خالد بن علی بن عبدالله آل خلیفة، وزیر دادگستری بحرین در بخش دیگری از این نامه با توهین به جایگاه رهبر شیعیان بحرین خطاب به وی ادعا کرد:"شما جایگاهی نیستید که از منبر رسول الله درباره مسلمانان حکم صادر و گروهی را متهم و گروهی را ظالم معرفی کنید."
 
آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر دراز گفت: تعجب میکنم چگونه گفته میشود که این منبر برای فتنه انگیزی و جنجال سازی است در حالی که این منبر همواره در راستای مقابله با فتنه‌انگیزی بوده و خواستار احترام به حقوق تمامی گروه‌ها شده است. برای چه تهمت میزنید و دروغ میگویید؟
 
وی در ادامه این خطبه گفت: منبر نماز جمعه منبر منفعلی نبوده که امور مسلمانان برایش اهمیتی نداشته باشد. این منبر برای تثبیت ظلم یا تحریک احساسات مردم نیست. زبان منبر نماز جمعه زبانی حق بوده و لغات آن قویترین و با کرامت‌ترین لغات است.
 
این عالم برجسته بحرینی در ادامه این خطبه گفت: منبر نماز جمعه در تمامی ابعاد رویدادهای هفتگی جامعه و انحرافات و کوتاهیهایی را که برای آن ایجاد میشود را رصد و مراقبت میکند.
 
آیت‌الله عیسی قاسم افزود:منبر نماز جمعه در اصل منبر رسول‌ الله صلی الله علیه و آله و جانشینانش است و هیچ کس حق ندارد بر فراز آن رود مگر آنکه شرایطش را داشته باشد.
 
وی گفت که این منبر برای دین،‌ اصلاح و وحدت بوده و غیر آن نیز نخواهد بود.
 
آیت‌الله عیسی قاسم بار دیگر به مقامات رژیم آل‌خلیفه هشدار داد و گفت: چاره‌ای جز اصلاحات کلی و سیاسی به خصوص اصلاحاتی که مردم را خشنود گرداند، نیست. تاخیر در این موضوع خطرناک خواهد بود.
 
وی در پایان خطبه‌های نماز جمعه گفت: من در برابر خوبیهای این ملت خجالت زده هستم و خود را کوچکتر از آن میدانم.
من در برابر جوان یا مرد یا زنی که به خاطر این ملت فداکاری کردند، چیزی نیستم.

انتهای پیام/.
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول