اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گزارش آسوشیتدپرس از نماز جمعه امروز بحرین؛

نمازگزاران بحرینی هشدار دادند آل‌خلیفه درحال "خودکشی سیاسی" است

خبرگزاری فارس: نمازگزاران بحرینی به رژیم آل‌خلیفه هشدار دادند که این رژیم با فشار به آیت‌الله شیخ عیسی قاسم خودکشی سیاسی میکند.

نمازگزاران بحرینی هشدار دادند آل‌خلیفه درحال "خودکشی سیاسی" است
به گزارش فارس،‌ خبرگزاری آمریکایی "آسوشیتدپرس" طی خبری به برگزاری نماز جمعه امروز مردم بحرین به امامت آیه‌الله عیسی قاسم پرداخت.

آسوشیتدپرس نوشت: عالم برجسته شیعیان بحرین به حاکمان این کشور پادشاهی هشدار داد که یا سیطره بر قدرت را کاهش دهند و یا آنکه به معمر قذافی یا دیگر رهبران عربی که از قدرت کنار رفتند بپیوندند.
 
این خبرگزاری آمریکایی نوشت: مراسم نماز جمعه شیخ عیسی قاسم با حضور هزاران بحرینی برگزار شد و نشان دیگری در اعتراض به سخنان چند روز پیش وزیر دادگستری بحرین بود که طی آن این عالم را متهم به ایجاد ناآرامی در این کشور استراتژیک کرده که میزبان پایگاه پنجم نیروی دریایی آمریکا است.
 
 
بر اساس گزارش‌ها، بعد از مراسم نماز جمعه  زمانی که جمعیت از مسجد سرازیر شدند،‌ بالگردهای پلیس در ارتفاع پایین بر فراز جمعیت پرواز کرد. برخی از نمازگزاران پوسترهایی در دست داشتند که بر آن نوشته بود "در برابر هیچ کس به جز خدا سر تعظیم فرود نمیآوریم". نمازگزاران هشداد دادند که دولت با فشار به شیخ عیسی قاسم "خودکشی سیاسی" میکند.
 
آسوشیتدپرس در ادامه این گزارش نوشت: قاسم در سخنرانی امروز گفت که هرگز سکوت نخواهد کرد و تاکید کرد که بر اساس وظیفه دینی خود باید از خواسته اکثریت شیعه بحرین برای حقوق بیشتر و دخالت بیشتر در چگونگی پیشبرد کشور دفاع کند.
 
وی در خطبه‌های امروز گفت: آیا آنها نمیتوانند ار سرنگونی دیکتاتورها عبرت بگیرند و ببینند که چه اتفاقی برای آنهایی که حقوق اولیه مردم را نادیده گرفتند، افتاد؟
 
شیخ عیسی قاسم به نمازگزاران گفت: هم اکنون میبینیم که چه اتفاقاتی برای دیکتاتور لیبی افتاد مثل همان اتفاقی که برای دیکتاتورهای مصر و تونس افتاد.
 
آسوشیتدپرس نوشت: شیعیان حدود 70 درصد از جمیعت بحرین را تشکیل میدهند اما از تبعیض‌های سیستماتیکی که علیه آنها انجام میشود رنج میبرند. مردم بحرین از اواسط فوریه گذشته در اعتراض به خاندان آل‌خلیفه بپا خواستند که در جریان تظاهرات مردم بحرین دست‌کم 32 نفر کشته شدند.
 
شیخ عیسی قاسم در ادامه سخنرانی خود گفت: هیچ راه حلی برای برون‌رفت از بحران به جز از راه اصلاحات سیاسی وجود ندارد.با گریز از این حقیقت هیچ چیزی تحل نخواهد شد و تاخیر در اصلاحات باعث تشدید بحران میشود.

انتهای پیام/.
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول