اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شهرکرد:

شهرکرد و دوشنبه خواهرخوانده‌ می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: شهر شهرکرد با شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان خواهرخوانده می‎شود.

شهرکرد و دوشنبه خواهرخوانده‌ می‌شوند
پریچهر سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: انجام اقدامات قانونی لازم به‌منظور خواهرخواندگی شهر شهرکرد با شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان در دستور کار سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان قرار گرفته است.
وی اعلام خواهرخواندگی دو شهر شهرکرد و دوشنبه پایتخت تاجیکستان را یک اقدام فرهنگی دانست و افزود: این مهم منجر به تبادلات فرهنگی بیش از پیش بین این دو شهر و در نتیجه توسعه گردشگری و رونق صنعت توریسم در این استان می‏شود.
سلطانی با اشاره به مزایای این خواهرخواندگی برای شهر شهرکرد، گفت: رونق گردشگری، گسترش مبادلات فرهنگی، گسترش مناسبات شهری، توسعه همگرایی منطقه‌ای با کشورها و شهرهای همجوار از مهم‌ترین این مزایا به‌شمار می‎رود.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شهرکرد مزایای خواهرخواندگی را در رونق شهری شهرکرد بسیار مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با استقبال خوب مسئولان این استان از طرح موضوع خواهر‌خواندگی دو شهر قرار است تفاهمنامه خواهرخواندگی به‌زودی به امضا برسد.
وی با بیان اینکه جهان اسلام مرز نمی‌شناسد اضافه کرد: دو شهر خواهر خوانده باید از سمبل‌های مشترک فرهنگی و قومی برخوردار باشند.
سلطانی با بیان اینکه خواهرخواندگی قراردادی است بین سران مملکتی یا سران دو شهر که برای ایجاد همبستگی و اتحاد بیشتر انسانی و فرهنگی بسته می‌شود، گفت: خواهرخواندگی اصطلاحی است که از ادبیات اروپا وارد دیگر کشورها شده و برای نخستین بار در سال ۱۹۲۰ بعد از جنگ جهانی اول این قرارداد بین یک شهر انگلیس و یک شهر در فرانسه منعقد شد و تا سال ۱۹۸۶ ادامه داشت.
وی خاطرنشان کرد: هدف از این قرارداد پیوند و اتحاد بین شهروندان دو شهری است که دارای منافع مشترک هستند.
سلطانی اضافه کرد: علت به کارگیری واژه خواهرخواندگی به این اعتبار است که در بیشتر زبان‌های دنیا واژه شهر مونث است معمولا دو شهر برای خواهرخواندگی باید دارای تشابهاتی باشند به عنوان نمونه دو شهر تاریخی، دو شهر علمی یا دانشگاهی و یا دو بندر و یا حتی دو سمبل مشترک باشند که این انگیزه را ایجاد کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر شهرکرد تأکید کرد: رونق و رواج گردشگری بین دو شهر خواهرخوانده و نامگذاری متقابل نام خیابان‌هایی به نام شهر خواهر خوانده از جمله نتایج اعلام خواهرخواندگی شهرها است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول