اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

معاون وزیر راه در گفت‌وگو با فارس:

‌احداث راه‌آهن اراک ‌ملایر 1250 میلیارد ریال هزینه در بر داشت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه احداث قطعات مختلف خط‌آهن غرب کشور از سال 1385 به صورت جدی آغاز شده است، هزینه اجرای راه‌آهن اراک‌-ملایر را 1250 میلیارد ریال عوان کرد.

‌احداث راه‌آهن اراک ‌ملایر 1250 میلیارد ریال هزینه در بر داشت
احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا»، ضمن اشاره به بهره‌برداری از مسیر ریلی اراک تا ملایر با حضور رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی در روز جاری، اظهار داشت:‌ این مسیر ریلی بخشی از راه‌آهن غرب کشور است که از منطقه اراک و سمنگان در استان مرکزی آغاز شده و در ادامه از شهر‌های ملایر و نهاوند در استان همدان می‌گذرد.
وی افزود: این خط‌آهن سپس وارد استان کرمانشاه‌ و شهرهای کنگاور، صحنه، کرمانشاه و اسلام‌آباد غرب شده و به مرز خسروی متصل می‌شود و از آنجا به کشور عراق می‌رود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احداث قطعات مختلف خط‌آهن غرب کشور از سال 1385 به صورت جدی آغاز شده است، تصریح کرد: مسیر ریلی اراک – ملایر فاز یک پروژه بزرگ راه‌آهن غرب کشور بوده که طول آن 90 کیلومتر است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به اینکه اجرای این پروژه یک هزار و 250 میلیارد ریال هزینه در بر داشت، تصریح کرد:‌ این خط‌آهن نقش مهمی در توسعه غرب کشور دارد و موجب تسریع سفر ریلی زوار به عتبات عالیات خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قطعات بعدی در کل مسیر راه‌آهن غرب کشور طبق برنامه‌‌زمان بندی شده در دست اجرا است، یادآور شد: احداث این خط‌آهن موجب توسعه ترانزیت ریلی کشور خواهد بود و اتصال غرب به مرکز کشور را فراهم خواهد آورد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با اشاره به اینکه‌ با تکمیل راه‌آهن غرب بخشی از جابه‌جایی بار و مسافر این منطقه به حمل‌ونقل ریلی منتقل می‌شود، اظهار داشت‌:‌ این امر قطعاً‌ موجب کاهش ترافیک جاده‌ای و به دنبال آن کاهش سوانح رانندگی در مناطق مذکور خواهد بود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول