اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد؛

آخرین جزئیات مهار چاه نفت بی‌بی حکیمه گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با تشریح جزئیات مهار آتش سوزی در میدان نفتی بی بی حکیمه، گفت: این حادثه یک کشته و 3 مجروح برجای گذاشت.

آخرین جزئیات مهار چاه نفت بی‌بی حکیمه گچساران
غلامرضا پاکدل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: ساعت 5 و 30 دقیقه بامداد امروز دستگاه حفاری 43 فتح مستقر در میدان نفتی بی بی حکیمه در عمق یکهزار و 810 متری و زمان پیمایش رو به بالای لوله‌های حفاری به‌طور غیرمترقبه با حجم عظیم و فشار نامتعارف گاز مواجه و دچار حادثه شد.
رئیس شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: رئیس دکل با فداکاری خود را به ولو رسانده و بخشی از آن را بسته و تا حدودی از توسعه آتش جلوگیری  می‌کند.
پاکدل افزود: کارکنان ایمنی و آتش نشانی نفت و گاز گچساران که در واحد بهره‌برداری بی بی حکیمه حضور داشتند، با حضور به موقع آتش را فرو نشانده که در این بین یکی از پرسنل فداکار دکل ۴۳ فتح که متعلق به شرکت ملی حفاری ایران بوده است، به دلیل شدت جراحات جان سپرد.
وی افزود: در این حادثه نعمت‌الله حمیدی نژاد یکی از کارکنان سخت‌کوش صنعت حفاری جان باخت و سه نفر دیگر مصدوم شدند.
پاکدل تصریح کرد: این سه نفر بلافاصله به مراکز درمانی انتقال داده شدند و مورد مداوا قرار گرفتند.
رئیس شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اشاره به اینکه بر اساس اعلام منابع بیمارستانی حال عمومی مصدومان حادثه رضایت بخش است، ابراز داشت: مدیران، مسئولان و تیم‌های تخصصی مهار چاه شرکت در منطقه حضور و بر ایمن‌سازی چاه نظارت دارند.
پاکدل با اشاره به نحوه آتش‌ سوزی در این حادثه بیان کرد: در این حادثه فشار چاه تا یک هزار و 500 پوند بر اینچ مربع رسیده بود که پمپاژ پرشتاب سیال حفاری در مدت کوتاهی فشار چاه به صفر تقلیل یافت و چاه تحت کنترل قرار گرفت. 
وی افزود: دستگاه حفاری 43 فتح از شهریورماه سال جاری برای حفاری انحرافی بر روی چاه تعمیری 76 بی بی حکیمه با هدف افزایش تولید نفت و گاز در این موقعیت استقرار یافت.
به گزارش فارس، میدان نفتی بی‌بی حکیمه در جنوب میدان نفتی گچساران واقع شده است.
این میدان در سال 1341 کشف و در همان سال به بهره‌برداری رسید و ظرفیت تولید آن در زمان حاضر روزانه حدود 120 هزار بشکه است.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم فرعی تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب است که با تولید روزانه بیش از 700 هزار بشکه نفت و 50 هزار بشکه مایعات گازی سهم عمده‌ای در تأمین درآمدهای اقتصادی کشور دارد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول