اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

نخستین جشنواره زعفران در مرند برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از برگزاری نخستین جشنواره زعفران در بناب مرند خبر داد.

نخستین جشنواره زعفران در مرند برگزار می‌شود
مسعود محمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: به علت معرفی ظرفیت و توان تولید محصول زعفران و جذب سرمایه‌گذار در بخش صنایع بسته‌بندی این محصول به علت تسهیل در ورود این محصول به بازارهای مصرف داخلی و خارجی، نخستین جشنواره زعفران روز یکشنبه 15 آبان‌ماه سال ‌جاری در بناب شهرستان مرند برگزار می‌شود.
وی گفت: از 85 هکتار اراضی زیرکشت زعفران در شهرستان مرند، طی سال گذشته 195 کیلوگرم زعفران استحصال شده است و محصول زعفران تولیدی این شهرستان، از نظر کیفیت بسیار عالی و مرغوب بوده و با تأثیر مثبت اقتصاد مبتنی بر کشاورزی این منطقه باعث ایجاد و ازدیاد اشتغال و افزایش در آمد بهره‌برداران شده و اثرات مثبتی بر اقتصاد کشاورزی شهرستان داشته است.
وی از افزایش سطح زیرکشت زعفران به لحاظ شرایط آب و هوایی و نیاز کم آبی این محصول در سال‌های اخیر در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار پیاز زعفران در شهرستان مرند تولید و در بین متقاضیان کشت این محصول در استان توزیع شد که 13 هکتار نسبت به سال گذشته در کل استان افزایش یافته است.
محمدیان از افزایش سطح زیرکشت زعفران در اراضی مستعد استان در سه سال گذشته به صورت الگویی خبر داد و گفت: سازگاری این محصول در 17 شهرستان استان به لحاظ شرایط آب و هوایی به نتیجه رسیده و به جز شهرستان‌های سراب، بستان‌آباد و هریس توسعه کشت این محصول در تمام شهرستان‌های استان توصیه می‌شود.
وی با اشاره به افزایش 115 هکتاری سطح زیر کشت زعفران در اراضی زراعی استان خبر داد و گفت: سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته 13 هکتار افزایش نشان می‌دهد که با متوسط تولید چهار کیلو گرم سرگل زعفران در هکتار پیش‌بینی می‌شود از مزارع بارور زعفران بیش از 200 کیلوگرم محصول برداشت شود.
محمدیان یادآور شد: این جشنواره توسط سازمان جهادکشاورزی استان، فرمانداری و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان مرند و شهرداری شهرجدید بناب و با مشارکت شهرداری مرند و شرکت‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی روز یک شنبه 15 آبان‌ماه ساعت 9 صبح در سالن ورزشی شهرجدید بناب برگزار می‌شود.
بناب شهرستان مرند، از بهترین کانون‌های تولید این محصول در شهرستان مرند به شمار می‌آید.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول