اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی جهرم

خبرگزاری فارس: عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی جهرم با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این شهرستان آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی جهرم
به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، محمدرضا رضایی نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز به کار عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های به وجود آمده در سال‌های اخیر و پایین بودن ارزش زراعی، استان فارس از مشکلات عدیده و بیکاری بالای جوانان رنج می‌برد.
وی با بیان اینکه استفاده از تمام ظرفیت کشاورزی و منابع آبی و به دلیل برداشت بی‌رویه آب، امکان کشت محصول با مشکلاتی رو به‌رو شده است، افزود: در بحث کشاورزی نیز با واردات مرکبات کشاورزان با مشکلاتی دیگری رو به‌رو هستند و با این توصیف مجبوریم که در کنار بخش کشاورزی به سمت صنعت برویم.
نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین ظرفیت صنعتی شدن جهرم منطقه ویژه اقتصادی است، ابراز داشت: هر چند برای تثبیت مناطق ویژه مراحل مختلفی طی شده و بعد از تصویب در کمیسیون‌ها، صحن علنی مجلس و تایید شورای نگهبان عملی می‌شود اما این امر نشان از اهمیت موضوع و ظرفیتی که می‌تواند برای جذب سرمایه‌گذاران به وجود بیاورد، دارد.
وی وزارت صنعت، معدن و تجارت را متولی منطقه ویژه اقتصادی جهرم دانست و بیان کرد: با توجه به توانایی بالای علمی و به لحاظ شرایط ویژه این ارگان، می‌توان آینده خوبی را برای منطقه اقتصادی جهرم تصور کرد.
رضایی با بیان اینکه جهرم به لحاظ نزدیکی دو بندر مهم از ظرفیت مناسبی برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: با برخورداری از منطقه ویژه اقتصادی زیرساخت‌های توسعه نیز مهیا شده و این منطقه با وجود شبکه ریلی، جاده اتوبان، پتروشیمی و کارخانه سیمان ویژه جهرم به عنوان یک شهرک صنعتی در آینده این شهرستان نقش اساسی ایفا می‌کند.
این مسئول با بیان اینکه باید بستر را برای ورود سرمایه‌گذار آماده کرد، گفت: برای عدم خروج سرمایه از جهرم باید زمینه ایجاد سرمایه‌گذاری را مهیا کرد چراکه سرمایه‌گذار به دنبال جایی است که اطمینان داشته باشد سرمایه‌اش باز می‌گردد.
غفار صفری مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز در این مراسم طی سخنانی وجود منطقه ویژه اقتصادی در جهرم را امری لازم و ضروری برای این منطقه دانست و گفت: با توجه به وجود صنایع بالادستی و با همکاری و همت مسئولان باید کمک کنیم تا منطقه ویژه اقتصادی جهرم که به عنوان نخستین منطقه ویژه استان فارس بعد از شیراز است، اجرایی و عملیاتی شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول