اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار میناب:

سنت‌های محلی رو به فراموشی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار میناب گفت: در برخی از مناطق و روستاها سنت‌های محلی رو به فراموشی و از بین رفتن است.

سنت‌های محلی رو به فراموشی است
به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، علی اسلامی صبح امروز در آئین افتتاحیه نخستین سوگواره نوحه‌های محلی نشسته در روستای نصیرایی میناب با بیان اینکه حضور در مجالس دینی و مربوط به اهل بیت (ع) افتخار است، اظهار داشت: دشمنان امروز در تلاش هستند تا فرهنگ غنی و ناب اسلامی را از مردم بگیرند و فرهنگ منحط غرب را جایگزین آن کنند.
وی افزود: دشمنان و اسلام ستیزان در صحنه‌ها و میادین مختلف از رزمندگان اسلام ضربات مهلک و فراوانی خورده و پس از شکست‌های متعدد امروز به مبارزه فرهنگی و جنگ نرم روی آورده‌اند.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار میناب با اشاره به اینکه در برخی از مناطق و روستاها سنت‌های محلی رو به فراموشی و از بین رفتن است، اظهار داشت: برای حفظ آئین و سنت‌های محلی به ویژه آداب عزاداری محلی برای سید و سالار شهیدان و انتقال آن به آیندگان باید همت همه جانبه و عزمی جدی صورت گیرد و گام‌های بلندی در این راستا برداشته شود.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار میناب حفظ فرهنگ عاشورا و کربلا را رمز حیات و سربلندی نظام خواند و ادامه داد: خدمت کردن در دستگاه امام حسین (ع) و اهل بیت نیازمند برخورداری توفیق و لیاقت است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب نیز در این مراسم هدف از برپایی این سوگواره را حفظ و احیا عزاداری به شیوه سنتی عنوان کرد و افزود: در ایران اسلامی هر منطقه به سبک و شیوه خاص خود در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند.
اسماعیل جهانگیری با بیان اینکه میناب از پیشینه فرهنگی و مذهبی بالایی برخوردار است، اظهار داشت: وجود بزرگان و نخبگانی همچون مرحوم حسینعلی قضایی مینابی که در عصر در منطقه جنوب کشور بی‌همتا و بی‌نظیر بوده نشان از عمق ارادت مردم میناب نسبت به ائمه اطهار معصومین (ع) است.
وی اضافه کرد: هر منطقه بسته به فرهنگ و رسوم خود در همه بخش‌های فرهنگ از زیبایی و تنوع فرهنگ برخوردار است ولی در میناب برای کار و تلاش، عروسی و عزاداری فرهنگ خاص و منحصر به فرد وجود دارد که در هیچ جای دیگر نمی‌توان آن را پیدا کرد.
جهانگیری از برگزاری بزرگداشت مرحوم حسینعلی قضایی در ماه صفر خبر داد و ابراز داشت: قضایی چهره‌ای ملی است و به همه ملت ایران تعلق دارد همانگونه که حافظ و سعدی و شهریار و دیگر بزرگان به همه ایران تعلق دارند.
وی با اشاره به جنگ نرم و توطئه دشمنان اسلام گفت: شیعه ستیزان و دشمنان، دو بال و عقیده نهضت سرخ اباعبدالله (ع) و نهضت سبز انتظار را مورد هدف قرار داده‌اند که این نهایت جهل دشمنان را نشان می‌دهد.
رئیس اداره ارشاد میناب ادامه داد: مکتب عاشورا برای همه طبقات سنی از کودک و نوجوان تا پیر و کهن سال الگو وجود دارد و همین ملت ایران را شهادت طلب بار آورده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول