اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای تبیین مواضع سازمان بسیج دانشجویی کشور:

فرهادی در پازل دشمن بازی کرد / ارشاد جوابگوی جوایز داده شده به فرهادی باشد

خبرگزاری فارس: عضو شورای تبیین مواضع سازمان بسیج دانشجویی کشور با انتقاد شدید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهادی را از نسل کارگردانان غرب‌زده و غرب‌گرا خواند.

فرهادی در پازل دشمن بازی کرد / ارشاد جوابگوی جوایز داده شده به فرهادی باشد
وحید کوچک‌زاده امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس در خرم‌آباد با بیان اینکه عمل زشت و شنیع اصغر فرهادی قابل پذیرش و توجیه نیست، گفت: متأسفانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معرفی چنین فردی به عنوان نماینده سینمای ایران به جشنواره‌های خارجی، عملا به مبارزه با فرهنگ اسلامی و ایرانی پرداخته است.
وی افزود: اصغر فرهادی در حالی که بایستی آداب دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران را در مواجهه و برخورد با بیگانگان و اجانب رعایت می‌کرد، متأسفانه با پا گذاشتن بر روی اخلاق و دین، دست به رفتارهایی ضداخلاق و ضدفرهنگ زده است که به خوبی تفکر و نگرش حاکم بر سینمای ایران را نمایان کرد.
عضو شورای تبیین مواضع سازمان بسیج دانشجویی کشور هم‌چنین عنوان کرد: تعجب است بر چه مبنایی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فیلم «جدایی نادر از سیمین» را که کاملا مغایر با فرهنگ جامعه اسلامی است، به عنوان سفیر و نماینده سینمای ایران به جشنواره جوایز سالانه گلدن‌گلوب معرفی کرده و موجبات چنین رفتارهای شنیعی را فراهم آورده است.
وی با بیان اینکه فیلم «جدایی نادر از سیمین» که از لحاظ مفهومی القا کننده مفاهیمی برخلاف منافع نظام آن هم در شرایط پس از فتنه‌های سال 88 بود، بر چه اساسی باید به عنوان سفیر فرهنگی در جشنواره‌های بین‌المللی معرفی شود و تأسف برانگیزتر اینکه آقای شمقدری معاون سینمایی وزارت ارشاد نیز با تبریک به این شخص عملا بر این فیلم و وقایع پیش آمده صحه گذاشت که این امر موجب آزرده خاطر شدن دلسوزان نظام و ولایت‌مداران شده است.
کوچک‌زاده با اشاره به محتوای فیلم جدایی نادر از سیمین عنوان داشت: محتوای این فیلم القا کننده این مطلب است که تنها راه پیشرفت هر ایرانی، مهاجرت به خارج کشور به ویژه ایالات نامتحده است و با توجه به زمان ساخت و اکران این فیلم که پس از فتنه‌های سال 88 است، نشان‌دهنده مشکل اساسی در فیلمنامه این فیلم است که متأسفانه از دیدها پنهان مانده است.
وی افزود: جالب‌تر اینکه زمانی که یکی از کارگردانان متعهد سینما به نام آقای ده‌نمکی فیلم پرارزش اخراجی‌های 3 را تولید کرده و با نگاهی نو و آمیخته به طنز وقایع فتنه را مورد کالبد شکافی قرار داد، لیدر جریان فتنه به طرفداران جلبکی خود عنوان کرده بود «باید طوری عمل و تبلیغ کنید که مردم به جای مشاهده اخراجی‌های 3 فیلم‌هایی نظیر جدایی نادر از سیمین را نگاه کنند» حال جای سئوال است که معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد آن‌قدر بی‌اطلاع از وقایع جامعه است که این‌گونه به چنین فیلم‌هایی که به سبب محتوای آن مورد تشویق و سفارش فتنه‌گران قرار گرفته است، مجوز داده و بدتر از آن چنین فیلمی را به عنوان سفیر فرهنگی سینما و جامعه ایران معرفی کرده است و یا اینکه وابستگی و تعلق خاطر به این جریان دارد؟ مگر وی چشمش را بر مصاحبات کارگردان این فیلم و حمایتش از فتنه سبز در پاریس بسته است که چنین از آن این‌گونه حمایت کرده و هم‌نوا با بی‌بی‌سی و وزارت امور خارجه ایالات نامتحده از وی تقدیر می‌کند.
کوچک‌زاده هم‌چنین عنوان کرد: امام راحل فرمودند هر جا که دشمنان از شما تعریف کردند، بدانید که کارتان دارای مشکل است و لذا ما می‌بینیم که وزارت امور خارجه و سخنگوی آن به فرهادی رسما تبریک می‌گویند و از این مطلب می‌توان به راحتی دلیل اهدای این جایزه صوری را به وی مشاهده کرد.
وی افزود: امام راحل فرموده بودند «هنر دمیدن روح تعهد در انسان است» اما متأسفانه وی با ساختن چنین اثری و انجام دادن چنین اعمال ضد فرهنگی و ضد دینی نقاب از چهره زشت و کریه خود افکند.
عضو شورای تبیین مواضع سازمان بسیج دانشجویی کشور هم‌چنین عنوان کرد: اگر به جشنواره‌های فیلم خارجی نگریسته شود آنچه عیان می‌شود برخورد سیاسی با فیلم‌های خارجی است و لذا ما مشاهده می‌کنیم نخستین جایی که به این فیلم جایزه می‌دهد و از آن تقدیر می‌کند «بی‌بی‌سی» است و از اینجا می‌توان فهمید که قطعا جهت‌گیری‌ها و دست‌های سیاسی پشت پرده اهدای چنین جوایزی است، چرا که آنچه مشهود است، قبضه هالیوود و جوایز سینمایی بین‌المللی در دست کمپانی‌های صهیونیستی است و لذا جایزه گلدن‌ گلوب نیز که توسط انجمن مطبوعات خارجی هالیوود اهدا می‌شود، از این قاعده مستثنی نیست.
کوچک‌زاده هم‌چنین با اشاره به مصافحه و دست دادن فرهادی با بازیگران نشان‌دار و منحرف هالیوودی عنوان کرد: مایه تأسف است که نماینده مملکت امام عصر«عج» با اهمال کاری برخی مدیران ضدفرهنگ و ضددین باید به عنصری ضدفرهنگ و در اختیار رژیم نامشروع صهیونیستی و جیره‌خواران آن مبدل شود و با دست دادن با بازیگر منحرف و فراماسون هالیوود عملا تمام آرمان‌های نظام اسلامی را زیر سئوال برده و با پای‌ گذاشتن بر روی خون شهیدان به عنوان قطعه‌ای از پازل دشمنان در جهت زیر سئوال بردن فرهنگ اسلامی و دینی تشیع نقش‌آفرینی کند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه تا زمانی که مدیران غرب‌زده و غربگرا در صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد و به ویژه معاونت سینمایی حضور دارند، فرهنگ و صدا و سیما را به عرصه تاخت و تاز نسلی از کارگردانان و فیلمنامه‌نویسان که دل در گرو فرهنگ غرب دارند، بدل خواهند کرد که انتظار می‌رود با مسببان چنین اهمال کاری‌هایی برخورد شدید صورت گیرد.
انتهای پیام/آ10/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول