اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

عمار حکیم در همایش بیداری اسلامی و جوانان

نباید اجازه دهیم خیزش‌های اسلامی دچار انحراف شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که خیزش‌های اسلامی دچار انحراف شود، گفت: باید همه نیروها و توانمندی‌ها به کار گرفته شود و جوانان متعهد و آگاه را آماده کنیم تا مسئولیت‌های بزرگ و مهم را برعهده بگیرند.

نباید اجازه دهیم خیزش‌های اسلامی دچار انحراف شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس؛ عمار حکیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق که در همایش بیداری اسلامی و جوانان در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد سخن می‌گفت در ابتدا با تشکر از جمهوری اسلامی ایران به دلیل برگزاری این اجلاس اظهار داشت: ما در شرایط ویژه‌ای در منطقه هستیم که ملت‌های مسلمان باید با اتحاد و هوشیاری مسائل را پشت سر بگذارند.

وی ایران را سرزمین صلح و اسلام خواند و گفت: ملت ایران در حدود ۳۲ سال قبل در چنین روزهایی انقلاب اسلامی خود را به پیروزی رساند و جوانان ایران اسلامی به موفقیت‌ها و پیروز‌ی‌های فراوانی رسیده‌اند. از همین رو ما باید از دستاوردهای بی‌نظیر جمهوری اسلامی ایران بسیار بیاموزیم.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق خطاب به جوانان مسلمان تصریح کرد: ای جوانان مسلماً شما با احساس تکلیف و بدون هیچ چشم‌داشتی تحولات بزرگ و نقش بی نظیری را در بیداری اسلامی ایفا کرده‌اید. ما مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم و لذا باید تلاش کنیم که مسیر سعادت، کمال و عدالت اسلامی را طی کنیم. چرا که پیروزی‌ها در انتظار ما است.

عمار حکیم گفت: تاکید می‌کنم که نقش جوانان بر بیداری اسلامی بسیار مؤثر بوده است ما نباید بگذاریم که این بیداری اسلامی دچار رکود و خاموشی شود هر چند حقایق گوناگونی در منطقه مسلمانان وجود دارد ولی باید توجه داشته باشیم که عاقب همه امت اسلام یکی است. بنابر این خواسته‌ها و شعار‌های ما یکی است.

وی افزود: همه ما باید متحد باشیم و برادرانه در کنار هم قرار بگیریم و گوش به حرف دشمنان ندهیم  و باید نسبت به دیدگاه‌های تنگ‌نظرانه، فرقه‌گرایانه و تفرقه‌افکنانه  هوشیار باشیم و به آنها توجه نکنیم.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تصریح کرد: یک نگرانی وجود دارد که مبادا نظام‌های دیکتاتور مجددا زنده شوند بنابراین باید با هوشیاری تلاش کنیم که ثبات و اهداف متعالی حرکات خود را حفظ کنیم تا آنجا که نظام‌های دیکتاتور کاملا نابود شود.

حکیم با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که خیزش‌های اسلامی دچار انحراف شود، گفت: باید همه نیروها و توانمندی‌ها به کار گرفته شود و جوانان متعهد و آگاه را آماده کنیم تا مسئولیت‌های بزرگ و مهم را برعهده بگیرند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در بخش پایانی سخنان خود به مسئله فلسطین اشاره کرد و افزود: مسئله فلسطین یک موضوع محوری و اصلی در جهان اسلام است و ما باید با اتحاد کامل در مقابل رژیم صهیونیستی بایستیم.

عمار حکیم خاطرنشان کرد: ما آماده هستیم تمام تجارب خود را در اختیار جوانان انقلابی و مسلمان منطقه قرار دهیم امروز عراق جوانان با تجربه‌ای دارد که می‌تواند در خدمت امت اسلام باشد بنابر این ما می‌توانیم راهکارهای مناسبی را ارائه دهیم تا مسائل جهان اسلام به بهترین شکل پیش برود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول