اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

رهبر شیعیان مصر خبر داد

ممانعت از حضور 2 فعال شیعه مصر در کنفرانس «جوانان و بیداری اسلامی»

خبرگزاری فارس: رهبر شیعیان مصر اعلام کرد: 2 فعال شیعه مصر که در حال عزیمت به تهران برای کنفرانس «جوانان و بیداری اسلامی» بودند در فرودگاه قاهره بازداشت شدند.

ممانعت از حضور 2 فعال شیعه مصر در کنفرانس «جوانان و بیداری اسلامی»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری محیط، الطاهر الهاشمی دبیرکل اتحادیه نیروهای آل‌البیت(ع) و از رهبران شیعه مصر گفت: حفاظت امنیتی فرودگاه قاهره تو تن از فعالان شیعه مصر به نام‌های «محمود حامد» و «اسلام ابوالمجد» را که برای حضور در کنفرانس جهانی «جوانان و بیداری اسلامی» عازم تهران بودند را بازداشت کرد.

بنابر این گزارش، الهاشمی از سیاست ضدشیعی دستگاه‌های امنیتی مصر برای توقیف و بازجویی فعالان شیعی انتقاد کرد و گفت: رفتارهای نیروهای امنیتی ما را به یاد دوران مبارک انداخته است.

در همین حال وی به روزنامه الیوم السابع، گفت: شیعیان مصر در سلسله نامه‌هایی به مجلس مردمی این کشور با بیان اینکه شیعیان جزئی همیشگی و همراه ملت مصر بوده‌اند.

وی با اشاره به حضور شیعیان در مصر از زمان اعزام مالک اشتر به مصر، افزود: شیعیان مصر خواستار بازگشت استقلال واقعی به این کشور و رفع هرگونه تبعیض نسبت به پیروان اهل‌بیت(ع) شده و تاکید کردند که رابطه مصر و ایران هر چه زودتر به حالت عادی برگردد.

انتهای پیام/ک

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول