اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در واکنش به تهدید ایران به خودداری از صادرات نفت به اروپا

آلمان: ایران در زمینه جلوگیری از فروش نفت به اروپا خویشتنداری کند

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه آلمان در واکنش به تهدید ایران مبنی بر قطع صادرات نفت به اروپا از این کشور خواست تا در این زمینه خویشتندار باشد.

آلمان: ایران در زمینه جلوگیری از فروش نفت به اروپا خویشتنداری کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در پی واکنش ایران به تحریم نفتی اتحادیه اروپا مبنی بر  تهدید این کشور مبنی بر قطع صادرات نفت به اروپا،آلمان خواستار خویشتنداری ایران شد.

بر اساس این گزارش، "گیدو وستروله" به روزنامه آلمانی "ولت‌آم زونتاگ" گفت که اتحادیه اروپا با وجود بحران این اجازه را به ایران نمی‌دهد که با قطع صادرات نفت، اروپا را به انزوا بکشاند.

وی افزود: ما در ایران شاهد اظهارات نگران‌کننده و خطرناکی هستیم و مقامات ایران سرانجام باید این موضوع را قبول کنند که کلید کاهش تنش در دستان آنهاست.

وستروله همچنین گفت: اروپا اجازه نخواهد داد که "تهدیدها" این اتحادیه را در مسیری قرار دهد که از اقدام در زمینه جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی منحرف شود. ما راه‌هایی را پیدا خواهیم کرد تا توقف تحویل را جبران کنیم.

مجلس ایران روز گذشته پیش‌نویس طرح قطع صادرات نفت به اتحادیه اروپا را نهایی کرد. بنابر این طرح که در 4 ماده طراحی شده است، جمهوری اسلامی ایران تا پایان دادن کشورهای اروپایی به تحریم نفتی  ایران، هر گونه صادرات نفت به این کشورها را قطع می‌کند.

انتهای‌پیام/ط.ص

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول