اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

مشروح سخنان محجوب، جلودارزاده، پزشکیان و راستگو در همایش اصلاح‌طلبان

"هر کس ایران و انقلاب را دوست دارد در انتخابات شرکت کند"

خبرگزاری فارس: ۴ چهره‌ شاخص اصلاح‌طلب در همایش جبهه مردمی اصلاحات بر مشارکت گسترده مردمی در انتخابات ۱۲ اسفند مجلس شورای اسلامی تأکید کردند.

"هر کس ایران و انقلاب را دوست دارد در انتخابات شرکت کند"

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، همایش جبهه مردمی اصلاحات عصر دیروز (دوشنبه) با حضور جمعی از اعضای شاخص جبهه اصلاحات و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

* محجوب: همه باید همدل و هم‌صدا در انتخابات شرکت کنیم

 علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر طی سخنانی در همایش جبهه مردمی اصلاحات، اظهار داشت: نباید آرمان‌هایی را که دهه فجر را به وجود آورد، فراموش کنیم.

دبیر کل خانه کارگر با بیان اینکه این انقلاب بر اساس اسلام به وجود آمده است، گفت: در ایران اسلامی از همان ابتدا همه چیز بر اساس انتخاب بنا نهاد شده است.

محجوب در ادامه تأکید کرد: مسائلی در کشورمان رخ داده است ولی ما از هیچ حقی نمی‌گذریم و اگر کسی بخواهد گذشت کند، جلوی وی خواهیم ایستاد، ولی دین ما به ما می‌گوید که باید آسان گرفت.

وی اضافه کرد: اگر بنا به دلخوری باشد، من از همه دلخورترم، ولی معتقدیم که باید خیلی از مسائل همانطور که رهبر معظم انقلاب گفتند، آسان گرفته شود اما می‌بینیم که برخی از دوستان برای تاییدشدن هنوز گرفتار هستند.

این فعال جبهه اصلاحات یادآور شد: اگر اسلام آسان نمی‌گرفت، ابوسفیان را در زمان فتح مکه نمی‌بخشید؛ ابوسفیان فقط با شهادتین گفتن، در امان ماند بنابراین ما نیز با آسان گرفتن در اینجا جمع شده‌ایم تا در سرنوشت کشور مشارکت کنیم ولی در عین حال در کلیات تفاوتی هم با یکدیدگر نداریم.

محجوب در بخش دیگر سخنان خود با انتقاد از برخی مشکلات اقتصادی اظهار داشت: در اینجا بنای بر انتقاد ندارم، حتی نمی‌خواستم در این دوره از انتخابات کاندیدا شوم، ولی آنچه که ما به دنبال آن هستیم، بنای بر دلخوری‌ها نیست بلکه بر اساس ارزش‌هاست.

وی همچنین تأکید کرد: باید بسیاری از نکات را نادیده بگیریم و با همدلی و هم صدایی در انتخابات حاضر شده و بهترین‌ها را انتخاب کنیم.

 * الهه راستگو: همگان حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس را به چشم خواهند دید

 الهه راستگو از فعالان سیاسی جبهه اصلاحات نیز طی سخنانی در همایش مردمی اصلاح‌طلبان، گفت: حضور در انتخابات همدلی و همراهی ما را نشان خواهد داد و این حضور در جهان به چشم جهانیان خواهد نشست.

 وی افزود: ما با فراز و فرودها و چالش‌های زیادی روبرو بوده‌ایم و از هر کدام از این آزمون‌ها با صلابت بیرون آمده‌ایم.

 این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با ضمن تشریح انواع پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشورمان اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات مجلس نهم می‌تواند دشمن‌شکن باشد چرا که همگان حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی آن هم در جای جای میهن اسلامی را خواهند دید، این حضور هم نشانگر عشق و امید جوانان این مرز و بوم به کشورشان است.

 راستگو در ادامه تأکید کرد: با توجه به شرایط موجود نیازهای زیادی برای کشور وجود دارد لذا همه باید با هم‌افزایی نیروهای موجود در این عرصه، هرچه بهتر و بیشتر از گذشته حضوری مؤثر و قوی در عرصه انتخابات داشته باشیم.

 * جلودارزاده: هر کس ایران و انقلاب را دوست دارد باید در انتخابات شرکت کند

 همچنین سهیلا جلودارزاده از فعالان سیاسی جبهه اصلاحات نیز در سخنانی در همایش جبهه مردمی اصلاحات، با اشاره به اهمیت اصلاح طلبی اظهار داشت: زمانی باید چیزی را اصلاح کنیم که اشکالی در آن وجود داشته باشد.

 وی با بیان اینکه امام اصلاحات، امام حسین(ع) است، گفت: اگر جذب امام خمینی(ره) شده و مقلد ایشان شدیم و در این مسیر قدم برداشتیم، برای این بود که امام(ره) را منادی اسلام ناب، اسلام فقرا، اسلام محرومین، اسلام عدالت، اخلاق، راستگویی، سازندگی، پیشرفت و توسعه دیدیم و به همین دلیل امام را ولی خود قرار دادیم و قانون اساسی خود را بر همین اساس نوشتیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: ما همان راه را تا به امروز ادامه داده‌ایم، برای اینکه می‌خواهیم آن قانون اساسی به خوبی در کشورمان اجرا شود. ولی اینکار فقط شعار نیست چرا که بسیاری از شعارهای اسلام، ولایت و قانون اساسی را می‌دهیم ولی بر اساس آن عمل نمی‌کنیم؛ البته اینکار گناه کبیره است و موجب ایجاد شکاف می‌شود. بنابراین لازم است که اصلاحات صورت گیرد.

جلودار زاده همچنین تصریح کرد: برخی شعار توسعه می‌دهند ولی برخلاف آن رفتار می‌کنند، برخی شعار امام(ره) می‌دهند، ولی به وصیت ایشان عمل نمی‌کنند.

 وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، گفت: خودکفایی و پیشرفت اقتصادی، وصیت امام(ره) بود ولی امروز می‌بینیم که جامعه به سمت دیگری می‌رود و هر روز یک کارخانه تعطیل می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه با انتقاد از برخی سیاست‌های اقتصادی خاطرنشان کرد:‌ برخی شهرک‌های صنعتی در اطراف شهرها تعطیل شده و این به دلیل واردات بی‌رویه است؛ این انحراف از راه امام(ره) است که ما لازم می‌دانیم که این اشتباهات را اصلاح کنیم.

جلودار زاده تاکید کرد: مشکلات آنقدر زیاد شده است که بدون همدلی و خدمت صادقانه مشکلات رفع نمی‌شود، اگر قرار است جبهه مردمی اصلاحات را تشکیل دهید باید واقعا مردم را محور کارهایتان قرار دهید و برای آنها کار کنید. همه باید با همکاری به وسط میدان بیایید و این کارخانجات خوابیده را راه بیاندازید و تولید را درست کنید.

وی همچنین اظهارداشت: هر کسی ایران و انقلاب را دوست دارد و به پیشرفت فکر می‌کند باید در انتخابات شرکت کند. حتی اگر سه تا صفر آن نیز حذف شود، مشکل حل نمی‌شود و بدتر هم می‌شود بلکه باید قیام کنیم و با همدلی و همکاری اوضاع را درست کنیم.

* پزشکیان: برای دستیابی به چشم انداز رهبر معظم انقلاب باید اصلاحات کرد

در پایان نیز مسعود پزشکیان نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی که در همایش مردمی جبهه اصلاحات سخن می‌گفت، با اشاره به خطبه‌ای از نهج‌البلاغه به بیان ویژگی‌های افراد با تقوا اشاره کرد و گفت:‌ بسیاری از مشکلات مانند جهل، تاریکی، گرسنگی ناشی از عدم تقوا و وجود اختلاف است.

وی راه برون‌رفت از این اوضاع سخت را به توصیه امیرالمؤمنین علی (ع) «توبه» عنوان کرد و گفت: فقط باید خداوند را عبادت، تمجید و حمد کرد و اگر کسی می‌خواهد فرد دیگر را ملامت کند در ابتدا باید خود را ملامت کند.

وزیر بهداشت دوره اصلاحات تصریح کرد: همه در جامعه ایستاده‌ایم و دیگران را محکوم می‌کنیم و هیچ‌کسی نیست که قد علم کند و مشکل مردم را حل کند و گره از این جامعه باز کرده و مشکلات را از بین ببرد.

پزشکیان با تأکید براین که تقوا باید در اقتصاد، سیاست، فرهنگ، بازار، پزشکی و... رعایت شود، گفت: این مشکلاتی که امروز با هم دست به گریبان هستیم ناشی از خطاهای خود ماست و خودمان را گرفتار کردیم بنابراین تقوا فقط پرداختن به امور شخصی نیست بلکه باید نسبت به وضعیت مسلمانان در جامعه توجه داشته باشیم.

این نماینده مجلس گفت: اگر بخواهیم به چشم‌اندازی که مقام معظم رهبری مدنظر دارند دست یابیم باید اصلاحات کنیم ولی اگر بر همین وضع جلو برویم خوشایند است.

پزشکیان در خاتمه افزود: مقام معظم رهبری فرمودند ما باید الگو شویم لذا لازم آن تغییر رفتار و نگرش است. باید اصلاحات کرد و طرحی نو درانداخت و نگاهی تازه پیدا کرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول