اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان:

کرمان کارآمدترین نیروگاه برق را در اختیار دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان گفت: نیروگاه کرمان یکی از بزرگ‌ترین و کارآمدترین نیروگاه‌های کشور به لحاظ ظرفیت است.

کرمان کارآمدترین نیروگاه برق را در اختیار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بعد از ظهر امروز خبرنگاران و اصحاب رسانه پس از مدت‌ها از احداث نیروگاه تولید برق کرمان و منطقه جنوب‌ شرق کشور، برای نخستین بار صحبت‌های مسئولان و مدیران این نیروگاه بزرگ را شنیدند تا انعکاس‌دهنده نخستین اخبار از این نیروگاه با قدمت 10 ساله باشند.

مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان گفت: نیروگاه کرمان یکی از بزرگ‌ترین و کارآمدترین نیروگاه‌های کشور به لحاظ ظرفیت است.

مجید تیرافکن با حضور در جمع خبرنگاران پرده از جزئیات یکی از منابع مهم تولیدی برق جنوب‌ شرق کشور برداشت تا اطلاعاتی که شاید مربوط به روزهای آغاز ساخت این نیروگاه است، برای همگان تازگی داشته باشد.

وی گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی کرمان در 20 کیلومتری‌ اتوبان کرمان، رفسنجان در زمینی به مساحت 120 هکتار بنا شده که عملیات احداث آن از سال 78 کلید خورد اما از سال 80 مراحل اولیه احداث این نیروگاه که قرار بود، بخش عظیمی از برق منطقه جنوب ‌شرق کشور را تأمین کند، آغاز شد.

تیرافکن خاطر‌نشان کرد: هزینه‌‌های هنگفتی در احداث این نیروگاه خرج شده و در مراحل مختلف و واحدهای جداگانه‌ای در تأسیس و به بهره‌برداری رسیدن همه ارکان آن نقش داشته‌اند.

وی گفت: مرحله نخست احداث این نیروگاه از سال 80 کلید خورد و نخستین واحد آن در همان سال به بهره‌برداری رسید و در نهایت به فاصله زمانی هشت سال تمام‌ واحدها مورد بهره‌برداری و در سال 89 توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.

مدیرعامل سیکل ترکیبی کرمان افزود: در مجموع این نیروگاه شامل هشت واحد گاز و چهار واحد بخار است و همین مزیت ترکیبی بودن تولید انرژی یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند این نیروگاه را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های موجود در کشور که نیاز انرژی منطقه جنوب ‌شرق و حتی بخش‌های دیگری از کشور را تأمین می‌کند، معرفی کرد.

وی تصریح کرد: سیکل ترکیبی راندمان 50 درصد تولید نیرو می‌کند و به علت اینکه در برابر سایر نیروگاه‌ها جوان‌تر است، معمولا متخصصینی که در آن مشغول به فعالیت هستند، جوان بوده و به خوبی تمام‌ نیازها و تعمیرات موجود را خود پوشش می‌دهند و این بومی‌گرایی در نیروگاه یکی دیگر از کارهای شاخص آن است.

تیرافکن اظهار داشت: به دلیل اینکه از آلایندگی بیش از حد نیروگاه ممانعت به عمل آوریم در اقدامی ابتکاری 65 هکتار از میزان 120 هکتار اراضی نیروگاه را به فضای سبز اختصاص داده‌ایم و از این حیث به عنوان رتبه نخست صنعت سبز در کشور در سال‌های 83 و 85 معرفی شده‌ایم.

وی گفت: در سال 88 هم در ارزیابی عملکرد نیروگاه‌های کشور به عنوان نخست دست پیدا کردیم و به نوعی به عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های صنعتی کشور شناخته شدیم.

تیرافکن تصریح کرد: در این مجموعه بالغ بر 400 نفر نیروی متخصص مشغول به فعالیت و دارای سختی کار فراوانی هستند، اما با جان و دل برای برقرار ماندن چرخه تولید تلاش بی‌وقفه‌ای در شبانه‌روز انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: انجام دادن بیش از 80 هزار ساعت کار مفید واحدهای نیروگاهی و تولید حدود 2 هزار مگاوات برق از برجستگی‌های این نیروگاه است و با این توان قابلیت پوشش حجم وسیعی از مصرف برق کشور را در کرمان ایجاد کرده‌ایم.

مدیر‌عامل سیکل ترکیبی کرمان در تشریح فعالیت‌های سال جاری این نیروگاه بیان کرد: ما باید 9 میلیون و 402 هزار مگاوات ساعت تولید داشته باشیم تا پایان دی ماه 90 موفق به تولید 8 میلیون و‌ 500 هزار مگاوات شده‌ایم که نسبت به تعهد خود 3.6 درصد پیشقدم‌تر بوده‌ایم.

وی با اشاره به نوع سوخت این نیروگاه ابراز داشت: گاز به میزان 70 درصد و گازوئیل به میزان 30 درصد سوخت این نیروگاه را تشکیل می‌دهد و در نهایت می‌توان گفت با مجموعه اقداماتی که تاکنون صورت گرفته است، یکی از کارآمد‌ترین نیروگاه‌ها را در سطح کشور در اختیار داریم و هم‌اکنون قابلیت افزایش تولید را در واحدهای موجود می‌بینیم.

به گزارش فارس خبرنگاران از سایت این نیروگاه شامل هشت واحد گازی و چهار واحد بخار بازدید کردند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول