اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان:

کیفیت گردوی تویسرکان در کشور رتبه نخست دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: تویسرکان از لحاظ برتری کیفیت محصول گردو رتبه نخست کشور و از نظر سطح زیر کشت گردو مقام دوم کشور را دارد.

کیفیت گردوی تویسرکان در کشور رتبه نخست دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، محمدمهدی فرشچی موحد صبح امروز در جلسه تنظیم بازار استان همدان در تویسرکان با اشاره به تعامل و ارتباط مطلوب مجمع امور صنفی و اتحادیه‌ها با اداره صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: به طور مستمر و مرتب کمبود و افزایش بی‌رویه و یا غیر منطقی قیمت کالا در سطح استان کنترل و رصد می‌شود.

وی افزود: توزیع اقلام ضروری از جمله برنج، روغن، گوشت قرمز، گوشت مرغ و قند و شکر، برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و توزیع میوه در ایام پایانی سال، اجرای مانور و تشدید بازرسی طرح ویژه نوروز در راستای تنظیم بازار به منظور جلوگیری از افزایش قیمت و کمبود کالا اقدام شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت همدان تعداد بازرسی‌های انجام شده در شهرستان تویسرکان را 12 هزار و 663 مورد برشمرد و ابراز داشت: از مجموع بازرسی‌های انجام شده در سال جاری 823 مورد تخلف به ارزش ریالی 448 میلیون و 099 هزار و 224 ریال کشف شده که برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

وی در خصوص محصولات شاخص شهرستان تویسرکان گفت: محصول گردو در 5 هزار و 471 هکتار تولید 12 هزار تن، جو در 12 هزار و 797 هکتار با تولید 36 هزار و 039 تن، گندم در وسعت 9 هزار و 312 هکتار با تولید 23 هزار و 323 تن، شیر 37 هزار و 321 تن، گوشت مرغ 10 هزار و 641 تن، تخم مرغ 7هزار و 456 تن و گوشت قرمز 2 هزار و 946 تن از محصولات شاخص با تولید بالا در تویسرکان است.

فرشچی‌موحد تصریح کرد: تویسرکان از لحاظ برتری کیفیت محصول گردو رتبه نخست کشور و از نظر سطح زیر کشت گردو مقام دوم کشور را دارد.

وی افزود: تویسرکان با دارا بودن 3 هزار و 792 فقره پروانه کسب نسبت به دیگر شهرهای استان از رتبه خوبی برخوردار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه تویسرکان رتبه سوم استان را در تنظیم بازار دارد، اظهار داشت: تعداد گرانفروشی 779 فقره با 8.40 درصد نسبت به استان، عدم درج قیمت 251 فقره با 6.31 درصد، عدم صدور پروانه 18 فقره با 1.25 درصد، نداشتن پروانه کسب دو مورد، گزارش ستاد خبری 258 فقره با 4.96 درصد، تعداد پرونده 779 فقره با 7.20 درصد و تعداد بازرسی و واحدهای صنفی نسبت به استان همدان نشان از عملکرد مثبت تویسرکان دارد. 

وی تأکید کرد: ضریب تخلفات با توجه به آمار در تویسرکان بسیار کم است چرا که مردم با قصد سودجویی و تخلف نمی‌کنند و عدم آگاهی سبب برخی از تخلفات است.

فرشچی‌موحد خاطرنشان کرد: میزان سرانه مصرف آرد تویسرکان بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با ایجاد بستر استفاده بهینه از منابع کاهش داشته است.

وی در پایان سخنانش تعداد واحدهای تولیدی در شهرستان را هفت فقره عنوان کرد و گفت: کارخانه سیم و کابل با ظرفیت 2 هزار تن، شرکت فیلتر سرکان با ظرفیت 3 میلیون عدد، شرکت فاران شیمی با تولید اسید سالیسلیک اسید در ظرفیت 400 تن و محلول همودیالیز با ظرفیت یک میلیون گالن، شرکت سرکان شانه‌بل بهره‌برداری 25 هزار و 500 لیتر، شرکت حمیل با تولید روزانه 100 تن و شرکت نادرلبن 32 تن روزانه علاوه بر تأمین داخل شهرستان شهرهای کشور را نیز پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول