اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مدیر مرکز مطالعات جنوب عراق در گفت‌وگو با فارس فاش کرد

اختصاص بودجه 250 میلیارد دلاری آل‌سعود برای طرح براندازی در ایران

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز مطالعات جنوب عراق گفت بر اساس اطلاعات موثقی که به دستمان رسید، چند ماه قبل پادشاه عربستان در یکی از محافل ریاض از اختصاص یک چهارم تریلیون دلار یعنی مبلغی معادل 250 میلیارد دلار با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران سخن گفته است.

اختصاص بودجه 250 میلیارد دلاری آل‌سعود برای طرح براندازی در ایران

"علی رمضان الأوسی" استاد دانشگاه لندن و مدیر مرکز مطالعات جنوب عراق در گقت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با اشاره به دعوت اپوزیسیون خارج نشین ایران در جشنواره میراث فرهنگی عربستان سعودی موسوم به الجنادریه و دست و دل بازی پادشاه سعودی به آنها گفت: اطلاعاتی از داخل دربار سعودی به بیرون درز کرده و به دستمان رسید که از حمایت‌های میلیارد دلاری ریاض به مخالفان نظام ایران حکایت دارند.

 

وی با اشاره به اخبار منتشره مبنی بر کمک 18 میلیون دلاری سعودی به اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران، بر اساس اطلاعاتی که مرکز مطالعات جنوب عراق رسیده گفت: آمار دقیق بودجه سعودی‌ها برای تضعیف نظام ایران بسیار بیشتر این مبلغ است.

 

الأوسی افزود: چند ماه قبل پادشاه عربستان در یکی از محافل ریاض اعلام کرده حاضر است برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران یک چهارم تریلیون دلار (250 میلیارد دلار) اختصاص دهد و چنین مبلغی بسیار هنگفت به نظر می‌رسد به ویژه اینکه ملاحظه می‌کنیم که بخش عظیمی از ملت سعودی زیر خط فقر به سر می‌برند.

 

استاد دانشگاه لندن با بیان اینکه ریاض از آمادگی خود برای تهیه سلاح لازم و پشتیبانی لوجستیکی به منظور رویارویی با ایران سخن گفته است، افزود: عربستان از هیچ تلاشی برای حمایت از مزدوران ضد ایرانی دریغ نمی‌کند و رفتار وی در مدت زمانی اخیر چنین موضوعی را ثابت کرده است زیرا از بر افروختن جنگ علیه ملت ایران استقبال می‌کند.

 

وی با بیان اینکه سعودی‌ها از لو رفتن چنین اطلاعاتی هیچ ابایی ندارند ،  تصریح کرد: شاهزادگان سعودی آشکارا از دشمنی با ایران سخن می‌گویند و اتفاقا علت همه توطئه‌هایشان در منطقه بویژه علیه مقاومت و سوریه را نزدیکی آنها به ایران اعلام می‌کنند.

 

الاوسی لقب‌هایی مانند خادم دو حرم شریف برای پادشاه سعودی را برای فریب افکار عمومی مسلمانان خواند و گفت: ریاض هیچ خدمتی به اماکن مذهبی نمی کنند بلکه در راستای اجرای سیاست‌های غربی، آمریکایی و صهیونیستی گام بر می‌دارد و لذا این بار جشنواره الجنادریه به محفلی برای مزدورانی که از طریق گدایی از سفارت‌خانه‌ها و مزدوری علیه ایران روزگار می‌گذرانند، تبدیل شد.

 

وی با بیان اینکه چنین اقدامات سعودی‌ها به ایران ختم نمی‌شود از توطئه‌های ریاض علیه عراق سخن گفت وافزود: در مصر نیز سعودی با دلارهای خود بسیاری از آرای مردم فقیر ساکن در روستاهای دور افتاده را به سود احزاب سلفی‌ خریدند ومی‌توان گفت که مرام رژیم سعودی این گونه است.

 

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول