اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

تهران از مرز دو نیم میلیون نفر گذشت

تخمین مشارکت در انتخابات مجلس نهم بین 32 تا 33میلیون نفر

خبرگزاری فارس: بر اساس گزارش های خبرنگاران،آمار دریافتی از تعرفه مصرف شده در سراسر کشور و گمانه زنی منابع آگاه، تخمین زده می شود که بین 32 تا 33میلیون نفر از واجدین شرایط ، در انتخابات 12 اسفند رای خود را به صندوق ریخته اند.

تخمین مشارکت در انتخابات مجلس نهم بین 32 تا 33میلیون نفر

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس ، اگرچه تاکنون منابع رسمی اعم از مسئولان وزارت کشور و شورای نگهبان آمار دقیقی از میزان حضور مردم در انتخابات اعلام نکرده اند و علی القاعده آمارهای رسمی در این خصوص بعد از شمارش آرا  اعلام خواهد شد  اما گزارش های خبرنگاران فارس ، آمارهای دریافتی از میزان تعرفه مصرف شده در حوزه های انتخابیه سراسر کشور و نیز تخمین های منابع آگاه  گویای آن است که  بین 32 تا 33میلیون نفر در سراسر کشور پای صندوق های رای گیری حاضر شده و رای داده اند.

بر اساس این گزارش ها ،میزان فزاینده مشارکت مردم در انتخابات مجلس نهم که از صبح امروز مشهود بود ، در بعد ازظهر و ساعات پایانی رای گیری به اوج خود رسید  به گونه ای که بسیاری از حوزه های اخذ رای با کمبود  تعرفه مواجه شدند.

همچنین خبرهای رسیده از میزان تعرفه های مصرف شده در حوزه انتخابیه تهران بزرگ از حضور قابل توجه مردم  پایتخت در انتخابات مجلس نهم حکایت دارد به گونه ای که تا ساعت 19 روز رای گیری حدود 2 میلیون و 250 هزار نفر در انتخابات شرکت کرده بودند و این  تعداد در ساعت 22 از مرز دو نیم میلیون نفر گذشت. بر این اساس اکنون می توان از احتمال مشارکت نزدیک به 50 درصدی مردم پایتخت در آزمون ملی 12 اسفند سخن به میان آورد.

شایان ذکر است این آمار تخمینی بوده و باید منتظر ماند تا طی روزهای آینده ، مسئولان رسمی آمار دقیق مشارکت ملی در انتخابات مجلس نهم و نتایج این انتخابات را اعلام کنند.

/انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول