اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

تفاهمنامه همکاری موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با انجمن فلسفی گرجستان

خبرگزاری فارس: تفاهمنامه همکاری علمی بین موسسه حکمت و فلسفه ایران با انجمن فلسفی پتریسی گرجستان به امضاء رسید.

تفاهمنامه همکاری موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با انجمن فلسفی گرجستان

به گزارش خبرگزاری فارس، با حضور مجید صابر سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس آکادمی ملی علوم گرجستان، تفاهمنامه همکاری علمی بین موسسه حکمت و فلسفه ایران با انجمن فلسفی پتریسی گرجستان به امضاء رسید.

سفیر کشورمان در مراسم امضاء این قرارداد ضمن اشاره به ظرفیت‌های فراوان همکاری در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی، معرفی فلسفه اسلامی به ویژه بین نخبگان را ضروری دانست و بر اهمیت و جایگاه فلسفه اسلامی تاکید کرد.

وی با اشاره به اهداء چهار جایزه مهم ادبی از سوی ریاست جمهور ایران به ایرانشناسان و محققین گرجی، آمادگی مراکز علمی ایران را برای همکاری مشترک در خصوص ترجمه آثار علمی و ادبی اعلام کرد.

صابر امضاء این سند همکاری را حلقه جدیدی در روابط علمی و پژوهشی قلمداد و ابراز امیدواری کرد تا محققین ایرانی و گرجی هر چه زودتر بتوانند روابط خود را در زمینه فلسفی آغاز کنند.

"تاماز گامقرلیدزه" رئیس آکادمی ملی علوم گرجستان با ابراز خرسندی از امضاء تفاهمنامه با تشریح جایگاه و قدمت مطالعات شرق شناسی در آکادمی علوم گفت: در حال حاضر 2 کشور گرجستان و ایران دارای روابط گسترده‌ای در زمینه‌های سیاسی، علمی و فرهنگی می‌باشند و امضاء این سند نمونه‌ای از حسن روابط علمی فی مابین به شمار می‌آید.

در ادامه این مراسم، تفاهمنامه همکاری علمی بین دو موسسه به امضاء محمدرضا کلان فریبایی به عنوان نماینده جامعه المصطفی(ص) العالمیه و موسسه حکمت و فلسفه ایران در گرجستان و "گورام توزادزه" قائم مقام آکادمی ملی علوم و رئیس انجمن فلسفی پتریسی گرجستان رسید.

طرفین پس از امضاء قرارداد در خصوص آغاز همکاری در زمینه تالیف و ترجمه مقالات و کتب، تبادل تجربیات و پژوهش‌ها و همکاری در زمینه برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی تاکید کردند.

در مراسم امضاء این تفاهمنامه "لوان مگالوبلیشویلی" مشاور رئیس جمهور گرجستان و دبیر آکادمی ملی علوم گرجستان، احسان خزاعی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، "روئین مترولی" معاون آکادمی ملی علوم گرجستان و رئیس اسبق دانشگاه دولتی تفلیس و "اوتار ناتیشویلی" دبیر علمی‌ آکادمی ملی علوم گرجستان حضور داشتند.

تفاهمنامه مذکور در پی توافقات قبلی عبدالحسین خسروپناه رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در ملاقات مشترک اساتید (اعزامی از سوی معاونت بین‌الملل حوزه علمیه قم) با رئیس انجمن فلسفه گرجستان در مهرماه سال گذشته صورت گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول