اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا - کره‌جنوبی

درخشش 3 مدال طلا روی سینه بهداد/یک نقره و 2 برنز به انوشیروانی رسید

خبرگزاری فارس: نمایندگان وزنه‌برداری کشورمان در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا به 3 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز رسیدند.

درخشش 3 مدال طلا روی سینه بهداد/یک نقره و 2 برنز به انوشیروانی رسید

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، چهل ‌و سومین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا با برگزاری رقابت‌های فوق سنگین و کسب 3 مدال طلا توسط بهداد سلیمی و یک نقره و دو برنز برای سجاد انوشیروانی به پایان رسید.

در رقابت‌های امروز بهداد سلیمی، قوی‌ترین مرد جهان به همراه سجاد انوشیروانی، نایب قهرمان جهان به مصاف رقبای خود رفتند. در استارت لیست اعلام شده سلیمی در رده اول قرار داشت و انوشیروانی در مکان سوم.

بخت اول قهرمانی فوق سنگین وزنه‌برداری مسابقات در رکوردگیری یک ماه پیش توانست در یکضرب 203 کیلو را بلند کرده و در دوضرب نیز پس از بلند کردن وزنه 240 و 255 کیلویی دو بار در مهار وزنه 261 کیلویی ناکام ماند. انوشیروانی نیز در این رقابت در یکضرب وزنه 195 کیلویی را بالای سر برد و در دوضرب نیز موفق به مهار 230 کیلو شد.

در استارت لیست اولیه پس از سلیمی، سانگ جین جئون از کره جنوبی با رکورد ورودی 420 کیلوگرم در مکان دوم قرار داشت.

بر اساس اسکوربورد این رقابت‌ها سجاد انوشیروانی با انتخاب وزنه 188 کیلوگرم و بهداد سلیمی با انتخاب وزنه 196 کیلوگرم، کار خود را در رقابت با دیگر سنگین وزن های آسیا آغاز کردند و پس از این دو وزنه بردار شایسته کشورمان سانگ گان جون از کره جنوبی قرار داشت که برای حرکت نخست او وزنه 180 کیلوگرمی انتخاب شده بود.

انوشیروانی در حرکت اول وزنه 188 کیلویی را بالای سر برد. وی برای حرکت دوم وزنه 193 کیلویی را انتخاب و در مهار آن باز هم موفق عمل کرد. در انتخاب حرکت سوم سجاد انوشیروانی ابتدا وزنه 195 کیلویی را انتخاب کرد اما با ارتقای یک کیلویی آن باعث شد تا ابتدا سلیمی برای دفعه اول روی تخته بیاید. سلیمی در مهار وزنه 196 کیلویی موفق بود تا پس از وی، انوشیروانی برای زدن همین مقدار وزنه روی تخته بیاید. در نهایت انوشیروانی که نتواست وزنه سوم را بالای سر ببرد با همان وزنه 193 کیلویی پس از وزنه‌بردار کره‌ای که وزنه 200 کیلو را بالای سر برده بود به عنوان سومی یکضرب رسید.

سلیمی نیز در حرکت دوم خود وزنه 201 کیلویی را بالای سر برد و در حرکت سوم نیز وزنه 206 کیلویی را به راحتی مهار کرد تا کار برای قهرمانی به حرکات دوضرب کشیده شود.

در حرکت دوضرب هم انتخاب اولیه برای سجاد انوشیروانی وزنه 223 و برای بهداد سلیمی وزنه 241 کیلوگرم بود.

انوشیروانی در حرکت اول خود وزنه 223 کیلویی را با موفقیت بالای سر برد. وزنه 231 کیلویی نیز در حرکت دوم، مقهور قدرت نماینده وزنه کشورمان شد. انوشیروانی در حرکت سوم هم موفق به مهار وزنه 238 کیلویی شد تا مدال برنز مجموع خود را با 431 کیلوگرم قطعی کند. از سوی دیگر وزنه بردار کره‌ای با انداختن وزنه 250 کیلویی در حرکت سوم خود مدال نقره انوشیروانی را نیز در دوضرب قطعی کرد و خود با 237 کیلو سوم شد و در مجموع به مدال نقره رسید.

بهداد سلیمی که در رکوردگیری ماه گذشته دو بار وزنه 261 کیلویی را انداخته بود کار خود را با مهار وزنه 245 کیلویی آغاز کرد تا با همین یک حرکت مدال طلای یکضربش نیز قطعی شود. وی برای ادامه کار 2 بار از پس وزنه 260 کیلویی برنیامد تا با مجموع 451 کیلوگرم، 3 مدال طلای یکضرب، دوضرب و مجموع بر سینه وزنه‌بردار شایسته کشورمان بدرخشد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول