اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته میراث فرهنگی صورت گرفت

برپایی نمایشگاه فسیل در موزه هرندی کرمان

خبرگزاری فارس: یک هزار قطعه فسیل از مجموعه فسیل‌های «محسن تجربه‌کار» از امروز در باغ‌ موزه هرندی کرمان به نمایش گذاشته شد.

برپایی نمایشگاه فسیل در موزه هرندی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، به مناسبت هفته میراث فرهنگی صبح امروز یک هزار قطعه فسیل از مجموعه فسیل‌های «محسن تجربه‌کار» در باغ‌ موزه هرندی کرمان به نمایش گذاشته شد.

محسن موحدی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان کرمان در حاشیه برپایی این نمایشگاه به خبرنگار فارس گفت: این فسیل‌ها برای نخستین‌‌بار با اطلاعات کامل علمی در خارج از موزه دیرینه‌شناسی کرمان به نمایش گذاشته شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 62 هزار فسیل از سوی این مجموعه‌دار جمع‌آوری شده است، افزود: همه این فسیل‌ها مربوط به استان کرمان هستند و از این تعداد یک هزار قطعه شامل فسیل انواع ماهی‌ها، قطعات استخوان و جمجمه خزندگان هم‌عصر دایناسورها، موجودات دوکفه‌ای، خارپوستان، نمولیت‌ها، بازوپایان، مرجان‌ها، اسفنج‌ها و شکم‌پایان در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار گرفتند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه قدیمی‌ترین این فسیل‌ها مربوط به 550 میلیون سال پیش است، بیان داشت: در آزمایش‌های صورت گرفته معلوم شد که اجزای نرم بسیاری از این موجودات هم به فسیل تبدیل شده است و 500 قطعه از یک هزار قطعه به نمایش در آمده در این نمایشگاه، مربوط به این دسته از فسیل‌ها‌ تعلق دارد.

به گزارش فارس، علاقمندان می‌توانند از امروز تا پایان هفته میراث فرهنگی از این نمایشگاه در سالن باغ‌موزه هرندی کرمان بازدید کنند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول