اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رقابت صدای باران با 54 فیلم اروپایی و آسیایی

جایزه اصلی جشنواره فیلم بلاک آلمان به کارگردان کردستانی رسید

خبرگزاری فارس: فیلم کوتاه «صدای باران» به کارگردانی جلال ساعدپناه فیلمساز کردستانی جایزه اصلی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بلاک آلمان را از آن خود کرد.

جایزه اصلی جشنواره فیلم بلاک آلمان به کارگردان کردستانی رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فیلم کوتاه صدای باران با حضور کارگردان آن در دو سانس مختلف در بخش رقابتی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم بلاک آلمان به نمایش درآمد و توانست جایزه بهترین فیلم این جشنواره را از میان 54 فیلم اروپایی و آسیایی از آن خود کند.

این جشنواره با نمایش فیلم‌های کوتاه داستانی، انیمیشن، مستند و تجربی از کارگردان کشورهای مختلف جهان در چندین بخش رقابتی و غیررقابتی و بخش شرکت سینمایی ستاک فیلم ایران در شهر برلین آلمان و همزمان با آن در کشور آمریکا برگزار شد.

این گزارش حاکی‌است؛ شرکت سینمایی ستاک فیلم با مدیریت ستار چمنی‌گل و ویدا صالحی فیلم کوتاه صدای باران را در سطح جهان پخش بین‌المللی می‌کند.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم بلاک بخش ویژه‌ای با عنوان شرکت سینمایی ستاک فیلم ایران را به آثار این مؤسسه اختصاص داده بود که 10 فیلم کوتاه «رفتن» به کارگردانی سالم صلواتی، «آسکو» به کارگردانی محمدعلی هاشم‌زهی، «کوچه‌ای پشت خانه ما» به کارگردانی شیلان سعدی، "مرز شکسته" به کارگردانی کیوان کریمی، "شهد سنگ" و "فرشتگان نجات" به کارگردانی ستار چمنی‌گل، "آدم‌ها" به کارگردانی ماشاالله محمدی، "چه شور بود دریاچه من" به کارگردانی حسن قهرمانی، "در روزهای آخر اسفند" به کارگردانی امیرعلی ویسی و "خانواده سالم" به کارگردانی امیرحسین ترابی در آن به نمایش درآمد.

این گزارش می‌افزاید؛ فیلم صدای باران آخرین ساخته جلال ساعدپناه از استان کردستان است که تاکنون در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی به نمایش درآمده و  جوایز معتبری نیز از آن خود کرده است.

بر اساس گزارش فارس؛ این فیلم کسب جایزه بهترین فیلم در بخش مسابقه آسیا در بیست و هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی در نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تیرانا در آلبانی، جایزه ویژه هیئت داوران هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کُردی لندن در انگلستان، جایزه اصلی و تخم‌مرغ طلایی ششمین جشنواره فیلم کُردی دهوک ـ برلین در شهر دهوک در اقلیم کردستان عراق، جایزه آهوی زرین، جایزه نقدی و دیپلم افتخار چهارمین دوره جشنواره فیلم کُردی سلیمانیه اقلیم کردستان عراق، تقدیر شده در  بخش ترویج فرهنگ شهروندی در چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد و جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره بین‌المللی دیجیتال هندوستان را در کارنامه موفق خود دارد.

فیلم صدای باران در آخرین حضور بین‌المللی خود و با حضور کارگردان آن در بخش رقابتی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم گلف امارات متحده عربی به روی پرده رفت و توانست جایزه بهترین فیلم کوتاه بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره را تصاحب کند.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول