اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان اصفهان:

20 درصد مدارس اصفهان در مسیر هوشمند‌سازی قرار گرفته‌اند

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در حال حاضر 20 درصد از مدارس استان اصفهان در مسیر هوشمند‌سازی قرار گرفته‌اند.

20 درصد مدارس اصفهان در مسیر هوشمند‌سازی قرار گرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمیدرضا مؤتمر پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصفهان به عنوان نخستین استانی بوده است که طرح هوشمند‌سازی مدارس را به صورت آزمایشی در سطح کشور اجرا کرده است.‌

وی با تاکید بر اینکه معاونان پژوهشی موجود در سطح ادارات آموزش و پرورش به شدت در حال پی‌گیری اجرای طرح هوشمند‌سازی در تمام مدارس هستند، اضافه کرد: در حال حاضر نیز اقدامات ویژه‌ای به منظور تقویت این طرح در مدارس صورت گرفته است و طرح هوشمند‌سازی مدارس باید در تمام کشور اجرا شود.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح برای نخستین بار در اصفهان اجرا شده است اصفهان باید به عنوان مرکز آموزش اجرای طرح هوشمند‌سازی مدارس در سراسر کشور باشد.

وی با بیان اینکه اما کشوری شدن طرح هوشمند‌سازی مدارس به دستورالعمل وزارتخانه آموزش و پرورش بستگی دارد، ادامه داد: در حال حاضر طرح هوشمند‌سازی مدارس به صورت آزمایشی در یک هزار و 300 آموزشگاه در سراسر استان اصفهان اجرا شده است.

مؤتمر با اشاره به اینکه مدارس در راستای اجرای طرح هوشمند‌سازی نباید هیچ‌ گونه وجهی را از دانش‌آموزان دریافت کنند، تاکید کرد: دریافت هر گونه وجهی برای این موضوع تخلف محسوب می‌شود و تنها والدین دانش‌آموزان می‌توانند در راستای اجرای این طرح با مسئولان آموزش و پرورش مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دریافت وجه برای هوشمند‌سازی مدارس در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیست، افزود: این موضوع مورد تأیید آموزش و پرورش نیست و وزارتخانه آموزش و پرورش هر ساله مبالغی را برای اجرای طرح هوشمند‌سازی مدارس اختصاص می‌دهد.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مدارسی که با مشارکت والدین دانش‌آموزان متقاضی اجرای طرح هوشمند‌سازی مدارس هستند، آموزش و پرورش با این موضوع مخالفتی ندارد.

وی به برگزاری نمایشگاه در مسیر هوشمند‌سازی مدارس اشاره و اظهار کرد: این نمایشگاه از هشت تیرماه جاری در اصفهان برگزار می‌شود و تا 12 تیرماه نیز ادامه دارد.

مؤتمر با بیان اینکه هوشمند‌سازی مدارس پنج سطح مختلف دارد، ادامه داد: نمایشگاه در مسیر هوشمند‌سازی مدارس با مشارکت شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برگزار می‌شود و آشنا شدن اقشار مختلف جامعه با فناوری‌های نوین و روز دنیا از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه هوشمندسازی مدارس یک پروژه هزینه‌بر است، تصریح کرد: تجهیز کامل هر کلاس درس به امکانات هوشمند‌سازی به بیش از 3 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد و آموزش و پرورش به دنبال این بوده که امکانات هوشمند‌سازی مدارس را با کم‌ترین هزینه در مدارس تأمین کند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول