اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بررسی عملکرد وزارت راه و شهرسازی در مجلس:

جعفرزاده: مسکن مهر کار بزرگ و انقلابی دولت احمدی‌نژاد بود

خبرگزاری فارس: نماینده رشت در مجلس اعلام کرد: مسکن مهر کار بزرگ دولت احمدی‌نژاد بود که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ثبت می‌شود و این پروژه بخشی از مشکلات اشتغال و بیکاری را در کشور حل کرد.

جعفرزاده: مسکن مهر کار بزرگ و انقلابی دولت احمدی‌نژاد بود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهدی عیسی‌زاده نماینده مردم میاندوآب و شاهین‌دژ در مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان طی سخنانی درباره عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن مهر، نسبت به توجه این وزارتخانه به مطالبات پیمانکاران و نظارت بر پیمانکاران تاکید کرد و گفت:‌ باید برای افتتاح پروژه‌ها مطالبات پیمانکاران پرداخت شود.

وی افزود: باید بافت‌های فرسوده کشور مورد توجه وزارت شهرسازی قرار گیرد و توجه به اجاره‌های بالای خانه‌های مسکونی نیز از دیگر مواردی است که بایستی مد نظر این وزارتخانه قرار گیرد.

عیسی‌زاده همچنین گفت: صاحبانه خانه‌ها با بی‌رحمانه‌ترین وضع برخورد می‌کنند و اجاره‌های بالایی را از مستاجر دریافت می‌کنند، بنده که سردار سپاه هستم و چند درصد هم جانبازی دارم، در زیرزمینی در تهران زندگی می‌کنم، آیا مسکن مهر برای نمایندگان هم مد نظر هست یا خیر.

این نماینده مجلس همچنین گفت: از وزارت راه و شهرسازی می‌خواهم راه‌آهن میاندوآب - تهران را که چندین ماه کار ساخت آن تعطیل شده، مورد توجه قرار دهدو نسبت به افتتاح آن تلاش کند.

در ادامه این جلسه، غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت طی سخنانی در این زمینه گفت: نمی‌شود از انصاف گذشت.

وی افزود: مسکن مهر اقدام بسیار خوبی در دولت‌های نهم و دهم بود و نقطه مثبتی در کارنامه دولت احمدی‌نژاد است.

جعفرزاده برهمین اساس یادآور شد: ما نمی‌گوییم که مشکلات و نقطه ضعف در مسکن مهر وجود ندارد ولی مسکن مهر کار بسیار بزرگ و انقلابی بود که توسط دولت احمدی‌نژاد انجام شد و در تاریخ ایران ثبت می‌شود.

نماینده رشت با تاکید بر اینکه مسکن مهر بخشی از مشکلاتبیکاری را برطرف کرده است تصریح کرد: راه‌آهن قزوین - رشت - آستارا که شمال و جنوب را به هم وصل می‌کند، مورد توجه قرار نگرفته و به همین دلیل سرمایه‌گذاری در آنجا سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

جعفرزاده در پایان با بیان اینکه استان گیلان از بین 33 استان از نظر راه روستایی در رتبه 28 قرار دارد، گفت: ازادراه قزوین - رشت دچار مشکلاتی است که تلخ‌کامی را بین مردم ایجاد می‌کند.

 در ادامه این جلسه مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود نیز در سخنانی درباره عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن مهر گفت: آقای وزیر اعلام کرده که تلفات جاده‌ای از 27 هزار نفر در سال به 20 هزار نفر کاهش یافته است. با وجود آنکه تعداد خودروها در کشور دو برابر شده است، اما باید گفت 20 هزار نفر نیز زیاد است و امیدواریم این رقم کاهش یابد.

وی افزود:‌ براساس سند چشم‌انداز 20 ساله، باید 26 هزار کیلومتر در کشور باید ریل داشته باشیم، البته هم اکنون وزارت راه و شهرسازی در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله حرکت می‌کند اما با منابع موجود به این هدف نمی‌رسیم.

لاهوتی در بخش دیگری از سخنانش متذکر شد:‌براساس قانون برنامه چهارم توسعه، 50 درصد آزادراه‌ها و 50 درصد بزرگراه‌های متصل به استانها باید تا پایان اجرای این قانون به اتمام می‌رسید ولی این کار انجام نشد البته سرعت بسیار بالاست ولی بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد:‌ 13 سال است پروژه آزادراه تهران - شمال آغاز شده و این پروژه هم اکنون میراثی شده ولی به اتمام رسیده است.

نماینده لنگرود در مجلس با بیان اینکه پروژه مسکن مهر قابل تحسین است، گفت: مسکن مهر در معماری و صنعتی سازی به الگو تبدیل شده و صحنه رقابت و موجب ایجاد رقابت در صنعت کشور شده است.

لاهوتی تاکید کرد: تاکنون 400 هزار واحد مسکونی مسکن مهر تحویل داده شده اما طبق هدف دولت دهم، باید دو میلیون و 250 هزار واحد مسکونی مهر تحویل شود.

این نماینده مجلس با ذکر این نکته که هر ساله نیازمند یک میلیون واحد مسکونی در کشور هستیم، گفت: باید دید در کجای کار در تعادل عرضه و تقاضا قرار داریم؛ اگر بخش خصوصی را به عنوان عامل اقتصادی مهم در کشور به حساب نیاوریم، این کمبود در جایی احساس می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول