اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رهبر بزرگ‌ترین حزب اسلام گرای لیبی:

ائتلاف لیبرال‌های لیبی با فریب مردم رای آورده است/نتایج نهایی می‌تواند پیروزی اسلام‌گراها را مژده دهد

خبرگزاری فارس: رهبر حزب عدالت و سازندگی شاخه سیاسی اخوان المسلمون لیبی با اشاره به احتمال پیروزی اسلام‌گراها به دنبال اعلام نتایج نهایی انتخابات گفت: حزب لیبرال ائتلاف نیروهای ملی با فریب مردم به پایبندی به مرجعیت اسلامی رای آورده است.

ائتلاف لیبرال‌های لیبی با فریب مردم رای آورده است/نتایج نهایی می‌تواند پیروزی اسلام‌گراها را مژده دهد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، محمد صوان رئیس حزب عدالت و سازندگی شاخه سیاسی جنبش اخوان المسلمون لیبی در گفت وگو با رویترز شکست در انتخابات پارلمانی این کشور را نپذیرفت.

وی محمود جبریل نخست وزیر سابق دولت موقت لیبی و رهبر ائتلاف نیروهای ملی را که پیشتاز انتخابات است از متحدان سابق معمر القذافی دیکتاتور معدوم این کشور خواند و گفت: حزب جبریل پس از اعلام نتایج کامل انتخابات صدرنشینی خود را از دست خواهد داد.

رهبر بزرگ ترین حزب اسلامی در لیبی گفت: جبریل خودش را به عنوان واقعی لیبرالیست به ملت لیبی معرفی نکرد و خود را به گونه‌ای با مرجع اسلامی نشان داد.

محمد صوان تاکید کرد جریان‌های لائیک از انقلاب‌های عربی بهره برداری کرده و پرچم مرجعیت اسلامی را برای خود بالا بردند و لیبیایی‌ها به جبریل به اعتباری که اسلام گرا است رای دادند.

این در حالی است که کمیسیون عالی انتخابات لیبی اعلام کرده است که بر اساس نتایج اولیه شمارش آرا در برخی شهرهای لیبی حزب ائتلاف نیروهای ملی به رهبری محمد جبریل پیشتاز است و البته باید گفت از آنجایی که کرسی‌های اختصاص یافته به نامزدهای فهرست احزاب سیاسی تنها 80 کرسی از جمع 200 کرسی پارلمانی است ائتلاف نیروهای ملی در هیچ صورت امکان موفق به تصاحب اکثریت پارلمان نخواهد شد.

رهبر حزب عدالت و سازندگی لیبی گفت به دنبال اعلام نتایج صاحبان کرسی های اختصاصی به نامزدهای مستقل با توجه به ارتباطات آنها با احزاب، حزب عدالت و سازندگی به جایگاه واقعی خود را پیدا خواهد کرد و چه بسا نتیجه نهایی حاکی از پیروزی حزب عدالت و سازندگی باشد و این حزب صدرنشین شود.

محمد صوان قبل از ثبت نام برای انتخابات از ریاست جنبش اخوان المسلمون لیبی استعفا داده بود تا  ریاست حزب مستقل عدالت و سازندگی را برعهده بگیرد.

محمد صوان همچنین گفت یکی از دلایل دیگری عقب افتادن حزب عدالت و سازندگی این بود که چهره اسلام گراها را تا حدی مخدوش کرده بودند مردم واقعیت اخوان المسلمون را نمی شناسند بنابراین مردم به نوعی هراس داشتند در حالی که نامزدهای مستقل پیروز بیشترشان از اسلام گراها هستند.

محمد صوان رویکرد حزب عدالت و سازندگی به نقش دین در سیاست را با حزب ائتلاف نیروهای ملی متفاوت خواند و گفت برای حزب جبریل مرجعیت اسلامی به معنای انجام عبادت های اسلامی است اما ما می خواهیم اسلام راه زندگی کامل مردم باشد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول