اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارشی از همه مربیان گسترش فولاد

رسول خطیبی به گسترش فولاد تبریز بازگشت

خبرگزاری فارس: رسول خطیبی برای بار دوم به تیم گسترش فولاد پیوست با این تفاوت که این بار مسئولیت فنی تیم را بر عهده دارد.

رسول خطیبی به گسترش فولاد تبریز بازگشت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تیم گسترش فولاد در سال 1387 تاسیس شد و با وجود عمر کوتاه‌مدت خود موفقیت‌های قابل ذکر چون صعود به دیدار فینال جام حذفی ایران در سال 1389، مدعی صعود به لیگ برتر تا هفته آخر رقابت‌های سال گذشته لیگ دسته یک، قهرمانی لیگ استان و لیگ منطقه‌ای کشور و ... را می‌توان اشاره کرد.

خبرگزاری فارس در تبریز به بهانه انتخاب رسول خطیبی در گزارش زیر به سوابق مربیان این تیم از ابتدا تاکنون پرداخته است.

حسین خطیبی(88-1387)

گسترش فولاد تبریز کار خود را با بازیکن و مربی سابق تیم تراکتورسازی آغاز کرده و حسین خطیبی به عنوان نخستین سرمربی این تیم معرفی شد. حسین خطیبی تیم گسترش فولاد تبریز را در لیگ استان قهرمان کرده و با موفقیت در لیگ منطقه‌ای  تیم را به لیگ دسته دو کشور رساند.

فرهاد کاظمی(89-1388)

تیم گسترش فولاد با خرید امتیاز در دسته یک قرار گرفته و مسابقات خود را از این رده ادامه داد. رهبری این تیم به فرهاد کاظمی سپرده شد. کاظمی هر چند در لیگ دسته یک با گسترش فولاد به نتایج دلخواهی دست نیافت، اما این تیم را به بازی پایانی جام حذفی رساند. گسترش فولاد برای رسیدن به بازی فینال تیم‌های تراکتورسازی تبریز و ذوب آهن اصفهان را حذف کرده، اما در دیدار نهایی نتیجه را به  پرسپولیس  واگذار کرد.

فیروز کریمی(1389)

فیروز کریمی به عنوان سرمربی تیم گسترش فولاد فقط پنج هفته در لیگ دسته یک دوام آورده و در نهایت برکنار شد. دو شکست در لیگ آزادگان مقابل ایران‌جوان بوشهر و شیرین فراز کرمانشاه و حذف از جام حذفی علت این برکناری بود. وی یک دهه قبل نیز از تیم تراکتورسازی کنار گذاشته شده بود.

حسین خطیبی(1389)

حسین خطیبی به طور موقف جایگزین فیروز کریمی شد و در سه بازی چهار امتیاز کسب کرد.

لوکا بوناچیچ(90-1389)

بوناچیچ به عنوان سومین مربی فصل 90-89 تیم گسترش فولاد تبریز را از رده‌های پایین جدول تحویل گرفته و رفته رفته این تیم را مدعی کرده، به طوری که در هفته آخر تیم گسترش فولاد شانس صعود به لیگ برتر را داشته و تنها به دلیل تفاضل گل ضعیف‌تر رقابت را به مس سرچشمه کرمان واگذار کرد. البته اگر دو امتیاز نادیده گسترش فولاد مقابل نساجی به این تیم تعلق می‌گرفت، گسترشی‌ها با لوکا جشن صعود بر پا می‌کردند.

انگین فیرات(91-1390)

مسئولان تیم گسترش فولاد به دلیل اجحاف صورت گرفته به این تیم، قصد حضور در مسابقات را نداشته اما در یک هفته باقیمانده با انتخاب انگین فیرات کار خود را در حالی آغاز کردند که رضایت‌نامه تمام بازیکنان فصل قبل خود را صادر کرده و از این رو با ترکیب متفاوت در مسابقات حضور یافتند.

مربی دو ملیتی ترکیه آلمانی برخلاف تصور در تیم گسترش فولاد نتایج ضعیفی را کسب و در نهایت برکنار شد. چهار بازی، دو مساوی و دو شکست و کسب فقط دو امتیاز کافی بود تا سمندر مدیر باشگاه گسترش فولاد در پایان هفته چهارم عذر فیرات را بخواهد.

محمدحسین ضیایی(1391)

ضیایی به واسطه دوستانی که در تبریز دارد، همیشه آماده سفر به این شهر و قبول مربیگری تیم‌های تبریزی است. ضیایی قبل از گسترش فولاد سابقه هدایت تراکتورسازی تبریز و شهرداری را داشته و با تراکتور به مقام ششم ایران دست یافته و شهرداری تبریز را نیز به دیدار پلی‌آف لیگ دسته یک رسانده بود.

اما ضیایی در گسترش فولاد راه فیرات را ادامه داده و با نتایج  بسیار ضعیف از این تیم اخراج شد.

وی در 12 بازی تنها 12 امتیاز کسب کرده و در حالی که تیم در آستانه سقوط به لیگ دسته دو بود، از سمت خود برکنار شد.

هادی برگی‌زر(1391)

برگی‌زر در اوج ناامیدی آخرین تیر گسترش فولاد برای ماندن در لیگ آزادگان بود. اما برخلاف انتظار گسترش فولاد با برگی‌زر توانست در لیگ دسته اول باقیمانده و با 32 امتیاز و قرار گرفتن در رده نهم به کار خود خاتمه بخشید.

رسول خطیبی(1391)

در حالی که باشگاه گسترش فولاد از توافق با هادی برگی‌زر خبر داده بود، اما رسول خطیبی به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شد.

ظاهراً برگی‌زر با گسترش فولاد در مسائل مالی به توافق نرسیده تا سرمربی سال گذشته ماشین‌سازی هدایت این تیم را برعهده گیرد.

خطیبی در سالی که گسترش فولاد به فینال جام حذفی کشور را یافت، گل‌های حساسی برای این تیم به ثمر رسانده و در موفقیت این تیم نقش بسزایی داشت.

سوابق ورزشی رسول خطیبی

رسول خطیبی متولد 31 شهریور 1357 تبریز بوده و فوتبال خود را از تیم نوجوانان ماشین‌سازی آغاز کرده است.

تراکتورسازی تبریز باشگاه بعدی خطیبی بود و در ادامه دوران فعالیت ورزشی خود از تراکتورسازی به شهرداری تبریز پیوست.

نخستین تیم غیر تبریزی این بازیکن، پاس تهران بود. درخشش وی در این تیم مقصد بعدی او را در خارج از کشور و در تیم هامبورگ آلمان رقم زد.

استقلال تهران، شارجه امارات، الامارات امارات، ظفره امارات، سپاهان اصفهان، گسترش فولاد تبریز، تراکتورسازی تبریز، گسترش فولاد و ماشین‌سازی تبریز به ترتیب تیم‌های بعدی این بازیکن تبریزی بود.

خطیبی دو سال پیش  در نیم فصل اول در تیم تراکتورسازی تبریز بازی کرد و دو گل نیز به ثمر رساند.

وی در نیم فصل دوم به تیم گسترش فولاد تبریز پیوست و در این تیم نیز چهار گل وارد دروازه حریفان کرد.

سرعت، هوش، شم بالای گلزنی و تکنیک فوق‌العاده‌اش از وی یک مهاجم خطرناک در طول بازیکنی‌اش ساخته بود. وی به قاتل تیم‌های استقلال و پرسپولیس شهرت داشته و 14 بار دروازه استقلال و 10 بار دروازه پرسپولیس را با پیراهن‌های مختلف گشوده است.

این بازیکن هرچند در تیم ملی استحقاق بیشتری برای بازی داشت، اما حضور وی در جام جهانی 2006 آلمان نقطه عطف بازی‌های ملی برای او بود. در این مسابقات خطیبی در مقابل تیم ملی پرتغال و آنگولا در ترکیب تیم ملی ایران قرار داشت. وی همچنین سابقه بازی و کاپیتانی در هر چهار رده تیم ملی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان را دارد.

حضور در پنج دوره باشگاه‌های آسیا، حضور در جام ملت‌های آسیا، دو دوره قهرمانی در جام ال جی، دو دوره قهرمانی غرب آسیا با تیم ملی ایران و قهرمانی لیگ برتر با سپاهان اصفهان کارنامه درخشان این مهاجم تبریزی را شامل می‌شود.

وی در بازی‌های آسیایی بانکوک تایلند به سال 1998 در تیم ملی ایران عضویت داشت که با قهرمانی این تیم در آسیا، خطیبی جزو مدال‌آوران آذربایجان‌شرقی در بازی‌های آسیایی محسوب می‌شود.

این بازیکن 41 بار پیراهن تیم ملی ایران را بر تن کرده و هشت گل را نیز برای تیم ملی ایران به ثمر رسانده است.

خطیبی سال گذشته  به عنوان بازیکن مربی به تیم ماشین‌سازی پیوست و  با این تیم  تا آستانه صعود به لیگ برتر پیش رفت، اما در آخرین دقیقه بازی مقابل تربیت‌یزد با دریافت گل تساوی جای خود را با گهر زاگرس عوض کردند.

................................

گزارش فرهاد فرهادپور

...............................

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول