اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره محیط زیست ملایر:

موزه تاریخ طبیعی در ملایر ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره محیط زیست شهرستان ملایر از ساخت موزه تاریخ طبیعی استان همدان در شهر ملایر خبر داد.

موزه تاریخ طبیعی در ملایر ایجاد می‌شود

مهدی صفی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با بیان اینکه شهرستان ملایر منطقه حفاظت شده لشگردر را در خود جای داده است، اظهار داشت: این منطقه با وسعت 16 هزار هکتار و با شرایط آب و هوایی نیمه خشک، سرد و معتدل و پوشش گیاهی زیستگاه مناسبی برای گونه‌های مختلف جانوران و پرندگان مختلف است.

وی ادامه داد: منطقه لشگردر ملایر دارای 266 گونه گیاهی از 43 خانواده، 18 گونه پستانداران و 75 گونه پرندگان از 22 خانواده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ملایر با بیان اینکه این منطقه به عنوان یکی از مناطق بی‌نظیر در گونه‌های گیاهی، جانوری و پرندگان مختلف در استان است، افزود: با این وجود داشتن یک موزه تاریخ طبیعی برای شهرستان یک خلأ بود که با پیگیری مسئولان این موزه در شهرستان ملایر ساخته می‌شود.

وی ابراز داشت: عملیات اجرایی موزه تاریخ طبیعی و بحث حیات وحش و تنوع زیستی یکی از مصوبات سفر سوم هیئت دولت به استان بود که با مساعدت مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و پیگیری‌های فرماندار ملایر شاهد ساخت این موزه در شهرستان ملایر خواهیم بود.

صفی‌خانی با بیان اینکه امسال حدود 500 میلیون تومان اعتبار برای عملیات اجرایی این موزه در نظر گرفته شده است، گفت: نقشه‌های اجرایی این پروژه آماده شده و به محض تخصیص اعتبارات عملیات ساخت آن طبق بازبینی شهرداری و شورای اسلامی شهر در بام ملایر آغاز می‌شود.

وی افزود: این موزه دارای سالن کنفرانس، سالن اصلی، کتابخانه، مرکز مطالعات، اتاق نمایش، تاکسیدرمی گونه‌های وحوش و...است و با توجه به گستردگی کار بخش‌های دیگری نیز به آن افزوده خواهد شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ملایر تصریح کرد: با توجه به وجود رشته‌های دانشگاهی مرتبط با محیط زیست شهرستان ملایر می‌تواند به عنوان مرجع و منبع مهمی در زمینه‌های علمی، عملی برای دانشجویان و علاقمندان به محیط زیست باشد.

وی در پایان سخنانش کل اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت کامل این پروژه را بیش از یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان عنوان کرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول