اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دپارتمان سازمان لیگ آزادگان فوتبال:

لیگ برتر سال آینده با 16 تیم برگزار می‌شود /در فصل جدید لیگ یک از هر گروه چهار تیم سقوط می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دپارتمان سازمان لیگ آزادگان فوتبال کشور با اشاره به اینکه لیگ برتر سال آینده با حضور 16 تیم برگزار خواهد شد گفت: در فصل جدید لیگ یک نیز از هر گروه چهار تیم سقوط می‌کند.

لیگ برتر سال آینده با 16 تیم برگزار می‌شود /در فصل جدید لیگ یک از هر گروه چهار تیم سقوط می‌کند

فریبرز محمودزاده امروز در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار فارس در اراک در حاشیه سفر به استان مرکزی با بیان اینکه در نهایت 8 تیم در فصل 92-91 از لیگ دسته یک کشور سقوط خواهند کرد اظهار داشت: با توجه به مصوبه جدید اعضای هیئت رسیدگی لیگ آزادگان تغییرات عمده‌ای در خصوص صعود و سقوط تیم‌های حاضر در لیگ‌ 1،2،3 کشور صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در لیگ دسته یک کشور تیم‌های اول گروه‌های Aو B به صورت مستقیم به لیگ برتر صعود می‌کنند و تیم‌های دوم هر گروه بعد از برگزاری یک دیدار رفت و برگشت به مصاف تیم چهاردهم لیگ برتر می‌روند و برنده آن دیدار به لیگ برتر صعود می‌کند.

رئیس دپارتمان سازمان لیگ آزادگان فوتبال کشور بیان کرد: بدین صورت از لیگ برتر چهار تیم به صورت مستقیم به لیگ یک سقوط می‌کند و تیم پنجم هم با برگزاری یک دیدار پلی‌آف با برنده تیم‌های دوم لیگ دسته یک تکلیف ماندن و یا سقوط آن مشخص می‌شود و در نهایت لیگ برتر سال آینده با حضور 16 تیم برگزار خواهد شد.

محمودزاده با بیان اینکه در فصل آینده رقابت‌های لیگ دسته یک از هر گروه چهار تیم سقوط می‌کند تصریح کرد: در حال حاضر لیگ یک کشور در دو گروه 14 تیمی و در مجموع با شرکت 28 تیم برگزار می‌شود ولی قصد داریم در یک پروسه سه ساله لیگ یک را به صورت یک تک گروه با حضور 18 تیم برگزار کنیم و به همین دلیل از فصل 92-91 از هر گروه چهار تیم به لیگ دسته دوم سقوط می‌کند که این روند، کار را برای تیم‌های لیگ یکی بسیار مشکل و رقابت را در این لیگ بسیار زیبا و دیدنی می‌کند.

رئیس دپارتمان لیگ آزادگان در ادامه افزود: اگر برگزاری جام حذفی کشور در این فصل قطعی شود حضور تیم‌های لیگ یکی در این جام یک نوع خودکشی است، چون با توجه به فشار بالای مسابقات در این فصل ریسک سقوط آن‌ها بسیار بالا است.

وی در خصوص سایر لیگ‌های کشور اظهار داشت: از لیگ 2 کشور از هر گروه دو تیم به لیگ دسته یک و مجموعا چهار تیم به این لیگ صعود می‌کنند و مانند لیگ یک از هر گروه هم چهار تیم به لیگ دسته سوم سقوط می‌کنند و در نهایت از لیگ دسته سوم کشور هم 5 تیم به لیگ دسته دوم صعود می‌کنند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول