اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

گزارش خبرنگار اعزامی فارس از لندن

رژه کاروان ایران به احترام زلزله زدگان آذربایجان/ پله سورپرایز اختتامیه

خبرگزاری فارس: اختتامیه المپیک 2012 لندن بامداد امروز در ورزشگاه المپیک برگزار شد.

رژه کاروان ایران به احترام زلزله زدگان آذربایجان/ پله سورپرایز اختتامیه

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از لندن، رقابت‌‌های المپیک 2012 لندن بامداد امروز با خاموش شدن مشعل المپیک به کار خود پایان داد تا این مشعل 4 سال دیگر در ریودوژانیرو برزیل دوباره روشن شود و ورزشکاران رشته‌های مختلف از سراسر جهان با هم به رقابت بپردازند.

مراسم اختتامیه با 9 بار نواخته شدن ساعت بیگ بن به نشانه ساعت آغاز مراسم رسماً شروع به کار کرد و در مدت 3 ساعته برگزاری آن حدود 20 کنسرت مختلف با حضور خوانندگان و هنرمندانی که بیشتر آنها بریتانیایی بودند، برگزار شد و نکته قابل توجه این مراسم این بود که نه از تکنولوژی خاصی خبری بود و نه از نمایشی حیرت انگیز و از هر سوی ورزشگاه و به صورت پیاپی با حضور گروه‌های مختلف موسیقی، صدای آهنگ که بیشتر فضایی شاد ایجاد می‌کرد، به گوش می‌رسید.

ورزشگاه المپیک به شکل پرچم بریتانیا در آمده و بیش از هر چیز نمادهای کشور انگلستان و شهر لندن به چشم می‌آمد و نکته جالب اینکه قسمت‌های مختلف با ماکت روزنامه فرش شده و شرکت کنندگان از روی آن رژه می‌رفتند.

مراسم با حضور ژاک روگ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و مقامات مسئول کشورهای شرکت کننده و اهتزاز پرچم بریتانیا آغاز و در ادامه پرچمداران کشورهای مختلف و سپس ورزشکاران شرکت کننده در المپیک 2012 لندن در گروه‌ها و دسته‌های مختلف وارد ورزشگاه شده و در 8 قسمت مختلف قرار گرفتند.

 

اعضای باقی مانده از کاروان ورزش کشورمان در لندن با روبان مشکی به نشانه احترام به زلزله‌زدگان شمال غرب کشور از مقابل حاضران در ورزشگاه المپیک رژه رفتند.

پس از حضور ورزشکاران، مراسم توزیع مدال‌های دوی ماراتن برگزار و ژاک روگ مدال طلای دونده قهرمان اوگاندایی ماراتن را به وی اهدا کرد.

در ادامه برگزاری مراسم اختتامیه المپیک 2012 لندن، اجراکنندگان این مراسم تنها کنسرت‌های مختلف را برای علاقمندان در ورزشگاه و بینندگان میلیاردی تلویزیونی سراسر جهان اجرا کردند و به واقع هیچ خبری از نمایشی محیرالعقول که معمولاً در مراسمی این چنین بینندگان را به وجد می‌آورد، نبود.

پس از حدود 2 ساعت و نیم، پرچم المپیک پایین کشیده و تحویل مقامات برزیل شد. پس از اهتزاز پرچم برزیل در ورزشگاه المپیک لندن به نشانه میزبانی این کشور در المپیک 2016 ریو، قسمت کوتاهی از مراسم اختتامیه را برزیلی‌ها با رقص معروف سامبا به نمایش درآوردند و  پله، اسطوره برزیلی فوتبال جهان با حضور در میدان و پیوستن به جمع سایر برزیلی‌ها همگان را به وجد آورد.

در حالی که دقایقی به پایان مراسم باقی نمانده بود، سباستین کو، مدیر اجرایی رقابت‌های المپیک و ژاک روگ برای حضار در خصوص المپیک 2012 لندن سخنرانی کرده و از عوامل اجرایی و مردم بریتانیا و به ویژه شهر لندن تشکر کردند.

در پایان مراسم، مشعل المپیک به همان سبکی که روشن بود، با باز شدن گلبرگ‌های مشعل و اجرای یک گروه دیگر موسیقی خاموش و پرنده‌ای شبیه سیمرغ در این قسمت از مراسم به اجرا پرداخت.

در نهایت مراسم اختتامیه المپیک 2012 لندن با آتش بازی که از ورزشگاه المپیک آغاز و به سایر مناطق لندن نیز کشیده شد، پایان یافت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول