اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

امدادرسانی به زلزله‌زدگان با دهان روزه/سونامی آمریکا از یاد BBC نرود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان شرقی با اشاره به برپایی 10هزار چادر و توزیع 600 هزار بسته مواد غذایی‌ و آب بین زلزله زدگان گفت: رسانه‌های بیگانه بدانند هنوز پس از یکسال از سونامی آمریکا نتوانسته‌اند به اندازه کمک‌رسانی‌ها در آذربایجان شرقی اقدام کنند.

امدادرسانی به زلزله‌زدگان با دهان روزه/سونامی آمریکا از یاد BBC نرود

عزیز نوری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس با اشاره به ارائه خدمات امدادی در مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: متأسفانه همچنان زلزله و پس‌لرزه‌ها در این استان وجود دارد به طوری که صبح امروز نیز زلزله با قدرت 4.2ریشتر در ورزقان رخ داد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 10هزار و 83چادر برای زلزله‌زدگان برپا شد است، افزود: در این زمینه 4هزار چادر در ورزقان، 3هزار و 644چادر در اهر و 2هزار و 279چادر در هریس و در نهایت 160چادر در تبریز برپا شده است.

نوری با اشاره به امداد ‌رسانی‌های دیگر جمعیت هلال‌احمر به زلزله‌زدگان در استان آذربایجان شرقی از توزیع 205هزار بسته غذایی و همچنین 213هزار قوطی کنسرو خبر داد و گفت: در این زمینه بیش از 264هزار بطری آب معدنی نیز بین زلزله‌زدگان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی به توزیع 11هزار و 947تخته پتو و 4هزار 457تخته موکت بین زلزله‌زدگان نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مرحله نجات به پایان رسیده است و ما وارد مراحل امداد شده‌ایم.

وی با اشاره به برخی اخبار رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های بیگانه مبنی بر انتقاد از امداد رسانی به زلزله‌زدگان بیان داشت: رسانه‌ای مانند بی‌بی‌سی همیشه به دنبال سیاه‌نمایی در زمینه‌های مختلف کشورمان است و توقعی از آن نیست به طوری که هنوز پس از یک سال که از سونامی آمریکا گذشته است آنها نتوانسته‌اند به اندازه کمک‌رسانی‌های چند روز اخیر در آذربایجان شرقی کاری انجام دهند.

عزیزی با بیان اینکه از دقایق نخست زلزله در آذربایجان شرقی تمام مدیران، مسئولان و امدادگران با دهان روزه در تلاش برای برطرف کردن مشکلات زلزله‌زدگان هستد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مناطق روستایی زلزله‌زده وسعت و پراکندگی زیادی دارند ولی در مجموع تمام افراد در حال تلاش برای برطرف کردن مشکلات زلزله‌زدگان هستند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول