اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت فرمانده لشکر 25 کربلای مازندران در دوران دفاع مقدس از جنگ هشت ساله

‌فرمانده ‌بعثی ‌از لشکر 25 کربلا به عنوان عقرب سیاه یاد می‌کرد

خبرگزاری فارس: فرمانده لشکر 25 کربلای مازندران در دفاع مقدس با اشاره به اینکه ‌اکنون زمان نوشتن خاطرات جنگ است، گفت:‌ در جنگ تحمیلی، بچه‌های مازندران جنگیدند اما کتاب‌ها را دیگران نوشتند.

‌فرمانده ‌بعثی ‌از لشکر 25 کربلا به عنوان عقرب سیاه یاد می‌کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار عبدالله عمرانی پنجشنبه شب در مراسم هفتمین یادواره شهدای کوی اتحاد شهرستان ساری اظهار داشت:‌ امام راحل با دستان خالی، سربازان هشت سال دفاع مقدس را تربیت کردند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس، انقلاب ما را تثبیت و به جهان صادر کرد، ادامه داد:‌ امنیت و آسایش کشور را مدیون خون شهدا هستیم.

عمرانی با اشاره به اینکه نقش و هنر رزمندگان مازندران در دفاع مقدس باید نگارش شود، تصریح کرد:‌ در کشور 4 میلیون نفر به جبهه‌ها رفتند که 195 هزار و 593 نفر از مازندران اعزام شدند.

وی با بیان اینکه لشکر 25 کربلای مازندران 22 هزار و 400 شهید تقدیم دفاع مقدس کرد، افزود:‌ مازندران با 10 هزار و 300، گلستان با 4 هزار و گیلان با 8 هزار شهید، شهدای لشکر 25 کربلای مازندران را تشکیل می‌دهند.

این یادگار دفاع مقدس با اشاره به اینکه ما عاشق و دیوانه امام خمینی بودیم، خاطرنشان کرد‌:‌ به همراه چهل نفر پیاده به ملاقات امام رفتیم و حضرت امام در آن دیدار به ما گفتند از کشور پاسداری کنید و اینگونه ما پاسدار شدیم.

وی با بیان اینکه دشمن پیروزی انقلاب اسلامی را برنتابید، متذکر شد:‌ این بار صدام را به سراغ ما فرستادند.

عمرانی با اشاره به اینکه همه نیروهای جبهه، نیروهای داوطلب بودند، ادامه داد:‌ امام که فرمان می‌داد، مردم جبهه‌ها را پر می‌کردند.

وی با بیان اینکه دشمن هر نوع تجهیزات و امکانات را در اختیار داشت، اضافه کرد:‌ بچه‌های ما یک چفیه و یک پیشانی بند داشتند و همه عاشق حضرت فاطمه(س) و امام حسین(ع) بودند.

عمرانی با اشاره به امکانات دشمن در جنگ تحمیلی و بیان این موضوع که پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) در صدر اسلام تا این اندازه دشمنان قوی نداشتند، گفت:‌ حضرت امام در جماران نشسته بود و یک سجاده و تسبیح داشت.

وی با بیان اینکه در حال نوشتن خاطرات دفاع مقدس هستم، افزود:‌ از منظر تاریخ دفاع مقدس مازندران، یک سند و یک کتاب نداریم که در سال‌های آینده جوانان بخوانند و آگاه باشند که چه اتفاقاتی روی داد.

عمرانی با اشاره به اینکه در عراق دو کتاب درباره جنگ ایران و عراق نوشته شده که آمریکایی‌ها هم با بهترین نویسنده‌های دنیا در نگارش این دو کتاب دخیل بودند، اذعان داشت:‌ اگر ما ننویسیم، دشمنان جور دیگری می‌نویسند مانند تاریخ صدر اسلام که آنگونه نوشتند.

این یادگار دفاع مقدس با بیان اینکه 24 سال است که لوله تفنگ‌ها سرد شده است، تصریح کرد:‌ اکنون زمان نوشتن خاطرات جنگ است.

وی با بیان اینکه تجهیزات عراق را در زمان جنگ با ایران حتی 22 کشور اروپایی نداشتند، افزود:‌ فقط در فاو پنج هزار تانک آورده بودند و بماند که آسمان هم در اختیار صدام بود.

عمرانی یادآور شد:‌ عبدالرشید از لشکر 25 کربلا به عنوان عقرب سیاه یاد کرده بود و تا این اندازه از ما وحشت داشت.

وی با بیان اینکه دختر عبدالرشید، عروس خانواده صدام بود، خاطرنشان کرد:‌ دختر عبدالرشید به پدرش گفته بود فاو را بگیر تا من در نزد صدام عزیز شوم.

عمرانی با اشاره به اینکه عملیات فاو، گل سرسبد عملیات رزمندگان مازندران در دفاع مقدس است، گفت:‌ بچه‌های مازندران در فاو 80 روز جنگیدند.

وی یادآور شد:‌ در جنگ تحمیلی، بچه‌های مازندران جنگیدند  اما کتاب‌ها را دیگران نوشتند.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول