اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه گیلان خبر داد

ایجاد دانشکده فناوری‌های نوین در دانشگاه گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه گیلان از ایجاد دانشکده فناوری‌های نوین به‌زودی در این دانشگاه خبر داد.

ایجاد دانشکده فناوری‌های نوین در دانشگاه گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالله حاتم‌زاده در مراسم افتتاح 1290 پروژه افتتاحی هفته دولت از طریق ویدئو کنفرانس در گیلان اظهار کرد: دانشگاه گیلان بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان محسوب می‌شود و با دیگر موسسه‌های آموزش عالی  فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی انجام می‌دهد.

وی تعداد دانشجویان دانشگاه گیلان در سال 84 را 6 هزار و 730 نفر عنوان کرد و افزود: حدود 17 هزار دانشجو اکنون در دانشگاه گیلان تحصیل می‌کنند.

حاتم‌زاده با تاکید بر ارتقای تحصیلات تکمیلی در دانشگاه گیلان، خاطرنشان کرد: 85 رشته در سال 84 در دانشگاه گیلان تدریس می‌شده و اکنون این رقم به 329 رشته افزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه گیلان به 6 رشته دکترا با 22 دانشجو در سال 84 در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: اکنون در 64 رشته گرایش با بیش از 700 نفر دانشجو فعال هستیم ضمن اینکه مهر امسال تعداد رشته‌های دانشگاه گیلان به 85 رشته گرایش می‌رسد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تعداد دانشجویان دوره دکترا را به یک‌هزار نفر برسانیم، تصریح کرد: سال 84 در مقطع کارشناسی ارشد 30 رشته با 631 نفر دانشجو داشتیم.

حاتم‌زاده تعداد رشته گرایش دانشگاه گیلان را اکنون 186 رشته گرایش با 6 هزار و 260 نفر دانشجو خواند و ابراز کرد: رشد تعداد دانشجویان و رشته گرایش‌های دانشگاه گیلان تصاعدی است.

این مسئول تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه گیلان در سال 84 را 325 نفر عنوان کرد و افزود: دانشگاه گیلان اکنون 456 نفر عضو هیئت علمی دارد ضمن اینکه 32 نفر استاد تمام و 87 نفر دانشیار در این مجموعه فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه گیلان رتبه این دانشگاه بین 46 دانشگاه کشور در سال 84 را 32 اعلام کرد و یادآور شد: اکنون وزارت علوم 103 دانشگاه دارد و گیلان جزو 10 دانشگاه برتر کشور است.

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه گیلان، اذعان کرد: سال 84 تعداد 196 مقاله در دانشگاه گیلان منتشر شده و اکنون سالانه بیش از 770 مقاله در این دانشگاه منتشر می‌شود.

حاتم‌زاده به انتشار یک مجله دانشگاه گیلان در سال 84 اشاره کرد و گفت: 14 نشریه اکنون در دانشگاه گیلان منتشر می‌شود.

به گفته این مسئول 6 نشریه علمی پژوهشی و دو مجله آی‌اس‌آی هستند و این امر موجب ارتقای رتبه دانشگاه گیلان در سطح بین‌المللی شده است.

رئیس دانشگاه گیلان با تاکید بر ارتقای فضای فیزیکی این دانشگاه، بیان کرد: 58 هزار مترمربع فضای فیزیکی اکنون در دانشگاه گیلان آماده شده است و بعضی رشته‌ها مانند ریاضی و مکانیک به دانشکده ارتقا پیدا کرده‌اند.

وی از ایجاد دانشکده فناوری‌های نوین در آینده نزدیک در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: اقدام‌های اولیه راه‌اندازی دانشکده مذکور انجام شده و این امر می‌تواند در سطح ملی و فرا ملی موثر باشد.

حاتم‌زاده راه‌اندازی دانشکده فناوری‌های نوین را ارمغان خوبی برای گیلان دانست و تصریح کرد: سالانه 3 میلیون دلار درآمد دانشکده مذکور است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول