اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از بیست و یکم مرداد تا امروز

تعداد زلزله ‌و پس‌لرزه‌های اهر و ورزقان به 2276 مورد رسید

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: از زلزله بیستم و یکم مرداد اهر و ورزقان تاکنون دو هزار و 276 زلزله و پس زلزله در منطقه رخ داده که از این تعداد، دو مورد بالای شش ریشتر بوده است.

تعداد زلزله ‌و پس‌لرزه‌های اهر و ورزقان به 2276 مورد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، خلیل ساعی بعدازظهر امروز در نشست با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زلزله اخیر علاوه بر سه شهرستان اهر، هریس و ورزقان به عنوان کانون اصلی، شش شهرستان دیگر در استان را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: در محدوده زلزله اخیر 18 هزار و 618 واحد مسکونی دچار آسیب شده‌اند که از این تعداد پنج هزار و 329 واحد به طور کامل تخریب شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این 9 شهرستان در مجموع 410 روستا دچار تخریب شده و 65 روستا به طور کامل از بین رفته‌اند، یادآور شد: از زمان وقوع زلزله تاکنون دو هزار و 276 زلزله و پس‌لرزه در منطقه رخ داده که از این تعداد، دو مورد بالای شش ریشتر بوده است.

وی اقدامات انجام شده برای اسکان اضطراری و امداد و نجات را قابل توجه خواند و گفت: در سایه هماهنگی‌های به عمل آمده و مشارکت مردم اقدامات خوبی در این زمینه شده و تاکنون 111 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 480 میلیارد تومان وام و تسهیلات بانکی برای آسیب‌دیدگان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول